• mini75

Cykelvagn - trollkärran eller biltema?

Vill köpa en cykelvagn till barnen. Vill helst ha en trollkärran men de är slut i lager och därför undrar jag över andras erfarenheter. Är biltemas vagn väl så bra? Den har ju "bara" tyg vid fötterna och så är där inget "joggerkit" vilket jag i och för sig inte vet om man har så mkt glädje av? Man går ju inte runt med cykelvagnen i affärer och är man inte i affärer kan man ju lika gärna ha den kvar på cykeln... eller?
    Mina döttrar är 3 år och den andra är 7 månader.

• Svar på tråden Cykelvagn - trollkärran eller biltema?
  • Hertha

Jag tycker det är jätteskönt att kunna ha vagnen till mer än cykling. Ibland har vi cyklat till något utflyktsmål där vi låst cyklarna och gått vidare med vagnen. Det är dessutom den enda syskonvagnen vi haft.

En liten fundering bara, grannens yngsta är 1 år och jag vet att han kom fram till att cykelvagn till henne inte riktigt funkade än. Han tyckte det såg lite slängigt ut där bak. Jag har dock glömt att fråga om hon sitter som storasyskonet ellte om han köpte till bebisselen.

• mini75

Jag tänkte att lillan till en början kan sitta på cykelsitsen bakom mig tills hon blir stor nog att sitta bra där bak! Eller som en kompis gjorde, hon satte lilla barnet i babyskyddet i cykelvagnen, och så satt stora i cykelsitsen.
    Ja det kanska är bra att kunna koppla loss, hmm. Vi bor nära havet å till stranden vore det kanske bra om man kunde ta av vagnen när man närmar sig?

Svar på tråden Cykelvagn - trollkärran eller biltema?