• miamaria

Converse barn storlekar?

Hej!

Tänkte beställa Converse till min treåriga dotter på internet, finns tyvärr inga att prova i denna stad!
    Skulle behöva hjälp med storlekar och det verkar finnas många proffs på barnkläder och skor här så nu öppnade jag ett konto enbart för detta
    SOm jag förstår är de väldigt stora i storleken, hennes fot är 15,6 cm, tror att hon behöver storlek uk 8 eller 9, är det någon som har en aning om hur stor en uk 8 eller 9 är?

Väldigt tacksam för svar! 

• Svar på tråden Converse barn storlekar?
  • mango

Halens har toppenpriser på converse till barn (299kr) och brukar även finnas rabattkoder på nätet så att man får ner priset lite, testa "7036"
    På deras sida finns även storleksguide, stl 9 är 16.2 cm å stl 8 15.4cm
    Hoppas att det gav dig några bra svar =)

• alvide

Heppo.se har rabattkod 3DwKmwh45 så du får 200 kr avdrag på priset.
    Där ser du även mått och snabb och fri frakt. Bara super!

• miamaria

Tack för era svar!! Heppo verkade riktigt bra men hade tyvärr inga röda som jag tänkte mig! men kanske tar en annan färg istället. 
    Är det någon som har köpt converse barn från Halens och kan säga ngt om storleken? För deras storleksguide är ju generell för alla barnskor och Converse är väl större vad jag förstår??

• alvide

Storlek 9 skulle vara perfekt.
    Storlek 8 skulle funka just nu men kanske inte så länge till.
    Jag har köpt storlek 9 dvs str 26 till min dotter som har 15,2 cm långa fötter. De är lite stora men funkar jättebra ändå.
    Halens skriver att storlekarna är mellan 21-27 men det är egentligen 21-26 i den modellen.

• mango

Jag har själv köpt converse till min dotter från halens, dom är ca: 1 stl större än i vanliga fall.
    Vet inte riktigt hur jag ska förklara, i beskrivningen står det att dom finns i stl. 21-27 men om man går efter storleken som står i skorna är det 20-26, men eftersom att de är större än vanligt motsvarar det en 21-27

• Rocktroll

Jag köpte från ebay idag till min tjej, kosta 204 kr inkl frakt. Billigt och bra. Strl 9 skulle jag satsa på om jag var dig.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • lotten77

Hejsan!

Sitter just nu med min tjejs skor framför mig i dem står UK 8. EUR 24 och cm 15. Hon har i vanliga fall 25 i skor men de var jättestora så därför köpte vi 24 för det kändes som om det var länge tills hon skulle kunna ha dem.

• Rocktroll
    lotten77 skrev 2011-04-22 18:12:28 följande:
    Hejsan!

Sitter just nu med min tjejs skor framför mig i dem står UK 8. EUR 24 och cm 15. Hon har i vanliga fall 25 i skor men de var jättestora så därför köpte vi 24 för det kändes som om det var länge tills hon skulle kunna ha dem.
    15 cm innebär att foten ska vara cirka den storleken och TS barns fot var ju närmare 16 cm så skulle nog ändå chansa på storleken över. Innermåttet är ca 1,5 cm större än måttet som står i skon så det är en bra måttstock.
  • miamaria

Tack för alla svar! Jag beställde ett par från Heppo.se till slut, de är i storlek 9, dvs 25 enligt lappen i skon och den är ca 16,8 cm lång! Det är en väldigt stor storlek 25 tycker jag, men perfekt för min dotter. Kanske kan det hjälpa nån annan. Kanske blir det ett par från ebay också det lät ju intressant nu när man vet vilken storlek man ska ha...Glad

• Rocktroll
    miamaria skrev 2011-04-27 12:19:20 följande:
    Tack för alla svar! Jag beställde ett par från Heppo.se till slut, de är i storlek 9, dvs 25 enligt lappen i skon och den är ca 16,8 cm lång! Det är en väldigt stor storlek 25 tycker jag, men perfekt för min dotter. Kanske kan det hjälpa nån annan. Kanske blir det ett par från ebay också det lät ju intressant nu när man vet vilken storlek man ska ha...Glad
    Kan tipsa om säljaren jag köpte av. Billig och ganska snabb frakt http://shop.ebay.com/newsilverstore/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686
Svar på tråden Converse barn storlekar?