• sotich

Vad har man på sig?! =o

Hej!!

Nästa vecka ska jag på arbetsintervju på en mexikansk restaurang. Jobbet är som servitris/ va i köket. Vad ska man ha på sig när man kommer dit? Några förslag? Oftast har man ju på sig finkläder t.ex. kavaj, men, ska man ha det nu med? 

Hoppas nån svarar! =D

• Svar på tråden Vad har man på sig?! =o
  • Stårscha

Jag skulle nog ha tagit ett par snygga jeans och en snygg topp. Hel, ren och välvårdad utan att vara överklädd.

En urspårad tråd är en intressant tråd.
  • sotich

okej, har du exempel på en snygg topp? hehe. Jag har lite svårt för sånt här ,att veta vad som är snyggt och inte... är osäker av mig.Jag tänkte lägga ett genomskinligt lack på naglarna, och ha på mig min klocka i silver som är riktigt snyggt. mina ljusblåa tajta jeans och svarta moccastövlar. har du nåt exempel på topp till det?   har även en väska i lite större format, med silverkedja

• Stårscha

Tyvärr. Kläder är inte tillräckligt viktigt för mig för att jag ska våga komma med mer detaljerade tips än så. Ta något ur garderoben som du trivs med. Det är svårare att utstråla säkerhet och lugn om man känner sig utklädd än om man har favoritkläder på.

En urspårad tråd är en intressant tråd.
  • sotich

okej tack ändå =)
    någon annan som har tips på topp till outfiten?

• Anova

Sombrero?

En snygg t-shirt/linne och en kofta om det blir kallt?

• Syster Frida

Jag tror på Hel och Ren. Ett klassiskt svar men jag tror det håller. Och inte någon stor urringning eller alltför åtsittande tröja heller. Lite Lagom sådär. Likadant med håret. Du bör kanske inte ha röd tuppkam men behöver heller inte ha rullat hår...

Tänk på vad du ska göra. Du ska servera. Vara trevlig och se trevlig ut. Varken mer eller mindre. Det är inte du som ska synas, höras eller glänsa. Men samtidigt bör du vara atttraktiv, så tillvida att du är... hel och ren

LYCKA TILL!!

• jassikan

Hel och ren är nummer 1
    Med tanke på jobbet så skulle jag ta något som är hyfsat vardagligt, men kanske något åt det lite finare hållet. Men jag hade nog inte valt finkläder, hade känts fel i det läget.

Kom inte i gummistövlar! Kanske kan fungera om du ska jobba som trädgårdsmästare eller hjälpa till på bondgård, men... nja ändå inte.
    Vi hade en kille som kom i gummistövlar en gång (behövs inga stövlar i jobbet).

Knöla inte heller ner dina betyg/cv i fickan, ser inte så bra ut när du ska ta fram dem.

Hoppas det går bra

• Syster Frida

Om man ska ge konkreta klädråd, förutom sunt förnuft som hel och ren och med CV:t i en mapp i handväskan och inte knögglat i fickan som jassikan skrev (f.ö BRA tips!) så tror jag på hela jeans (ej baggy) och en skjorta/blus eller baströja som inte är för urringad eller sitter åt. Som servitris tycker jag att det är helt ok att söka jobb i sneakers, converse, gymnastikskor etc så länge de är hela och rena.

På kontor kanske man skulle haft en lågsko, stövel etc men som servitris på en mexikansk resturang känns det liter over kill att komma för finklädd (om det inte är en stjärnkrog vill säga?).

• sotich

Tack för svaren!!! =) Jag ska gå och lägga CV:t i en mapp... hahaha. ;)

Jag har en svart blus men tycker det e lite för mörkt... det är sommar där jag bor , ca 27 grader, så man vill väl ha lite mer färg på sig för att få ett bra intryck. Hmm får se vad det blir för topp, kanske nån enkel och så ett halsband till.

Svar på tråden Vad har man på sig?! =o