• Anonym

hodgkins lymfom, någon som varit sjuk, blivit frisk och fått återfall?

Hej jag undrar så jag själv haft hodgkins lymfom för många år sedan!!
    Hur upptäckte ni det igen?

• Svar på tråden hodgkins lymfom, någon som varit sjuk, blivit frisk och fått återfall?
  • Anonym

Ingen ingen???

• Anonym

Det var ju posetivt

• Viktors älskling

Min lillasyster har nyss fått diagnosen så jag undrar lite hur det var för din del. Med behandlingar och så. Hur länge var du sjuk? Har visserligen läst att det finns goda chanser att bli frisk från Hodgkins lymfom men jag skulle gärna vilja att du berättar lite.

• Anonym
    Viktors älskling skrev 2011-05-20 19:54:30 följande:

Min lillasyster har nyss fått diagnosen så jag undrar lite hur det var för din del. Med behandlingar och så. Hur länge var du sjuk? Har visserligen läst att det finns goda chanser att bli frisk från Hodgkins lymfom men jag skulle gärna vilja att du berättar lite.

Hej Lindus!

Beklagar att din syster blivit sjuk!!! Som sagt Hodgins lymfon är väl tur i oturen att få för det ÄR goda chanser att bli frisk!!

Jag fick först cellgifter, minns inte hur många behandlingar....sedan gjordes en röntgen och där såg man att  inget av det sjuka hade försvunnit så det var bara att gå på cellgifterna igen, fick väl lika många behandlingar igen eller fler.
    Efter det såg det bra ut, då stålades jag sedan i fem veckor, fyra dagar i veckan! Jag kan inte säga annat än att behandligarna med cellgifter och strålning var väldigt tufft.

Hur upptäcktes din systers sjukdom? Hur gammal är hon?

Lycka till till er

Svar på tråden hodgkins lymfom, någon som varit sjuk, blivit frisk och fått återfall?