För och naktdelar med side-by-side (kyl och frys)
Hejsan!
Fynderar på att skaffa en kyl och frys, fast en side-by-side modell. Vilka fördelar och naktdelar finns det?
En vet jag, det är mindre frys då, men vi ska ändå ha en frysbox.
/Zenobia
Hejsan!
Fynderar på att skaffa en kyl och frys, fast en side-by-side modell. Vilka fördelar och naktdelar finns det?
En vet jag, det är mindre frys då, men vi ska ändå ha en frysbox.
/Zenobia
Vi har en sådan...med ismaskin. Vi är väldigt nöjda.
Frysdelen är som sagt mindre...men kylen upplever jag rymmer mera än en vanlig, då man kan sätta väldigt mycket i dörren också. Det är djupa fack i dörrarna.
Sedan kan man ju tänka på att de är djupare än vanliga kylar....så att man inte blir förvånad om kylen/frysen sticker ut längre i rummet.
Knådd till våren, vilket märke har du och vart köpte du den?
Det är ju bra med fack i dörren och att dom är djupa. Varför vi funderar på en side-by-side är för att då vi ändå ska ha frysbox, så känns de onödigt med en stor frys i köket också.
För oss som ska göra om köket och har planer på att göra arbetsbänkarna bredare så gör det inget om den kommer sticka ut om den gör det då.
puff nån mer
Vi har en LG....tror det var på Ångsågen vi köpte den.
Okej, vi kollar runt lite och så på nätet. Men det som elgiganten eller onoff har på hemsidan finns inte i affärerna =(
puff puff
Vi har en side-by-side från Electrolux. Är grymt nöjda. Valde den utan ismaskin, eftersom det inte var möjligt att dra vatten till den. Då fick vi ju iofs mer plats för grejer i dörren på frysen.
Valde en i borstat stål eftersom vi har en dotter som gärna ställer sig upp mot allt som är mer eller mindre stadigt. Var inte så intresserad av att tvätta bort tassavtryck varje dag
Appropå att dom sticker ut lite mer så beror ju det på att dörrarna är så pass djupa och att dörren måste sticka ut med hela sin längd annars stöter den mot det som står på sidan. Exempelvis skafferiet.
Kanske ska tillägga att jag inte kan se något negativt med vår side-by-side.
Om man köper en billig variant däremot, med bara en "motor" eller vad det nu är så är det sämre. Det är tydligen svårare att byta eller laga om den skulle gå sönder. Det sa iaf Sverker på Plus
En annan positiv sak med dom är ju att dom är så förbannat snygga!
irrbloss, en fråga... Blir det inte handavtryck på borstat stål? Trodde det var nästan värre än vanliga vita.
Kalaspuffen: Har haft min i en månad nu och inte behövt torka av den en endaste gång. Eller jo, igår torkade jag av den, men mest för att jag är lite petig av mig
Borstat hittade dom ju på just på grund av att dom vanliga rostfria fick avtryck och blev flammiga på noll-komma-nix!