• Anonym (Känsligt)

Så orolig och ledsen..

Min lilla sötnos, min dotter, mitt allt.. Hjälp, vad ska jag göra???? Hon har börjat nypa andra på dagis, på kinderna mest =( Mår jätte dåligt över det... Har pratat allvar med henne, men hon är bara 2år och jag har berättat att det är fel, att man inte får nypa andra osv. men vad ska jag göra om det fortsätter? Tänk om andra föräldrar börjar se snett på oss, och inte tycker om oss längre??? =( Mår jätte dåligt över detta! Hon menar ju inge illa, utan när hon blir uppe i varv så kan hon göra så på dagis =/ Hon är verkligen mitt allt!

Är det normalt att barn nyps?? Eller mår hon dåligt??

• Svar på tråden Så orolig och ledsen..
  • Förskolepedagogen

Hej!
    Förstår att du tycker det är jobbigt. Barn som är två år förstår inte riktigt än att det de gör på andra gör ont. De kan inte sätta sig in i hur andra känner. Det du kan göra förutom att säga till är att använda dej av över drivet kroppsspråk. Visa tydligt vad som är rätt och fel och vad du tycker om det som händer. Visa ditt barn hur man gör rätt. Ex klappa eller krama inte nypa.
    Be pedagogerna "Punkt markera" så att de kan ingripa innan det händer. Jag vet att det är jättesvårt men väl värt ett försök. Det är, precis som du skriver, viktigt att ditt barn inte får en roll på förskolan som är negativ.
    Lycka till!
    Mvh Inger

Svar på tråden Så orolig och ledsen..