• trollmammsis

Har ni blivit beviljade sjukskrivning?

Jag har gravid i v 34+6. Jobbar som undersköterska på en operationsavd men sökte inte havandeskapspenning. *dumsnålt* Nu är det så att min rygg verkar ha lagt av, har sååå ont i den samt att jag knappt kan gå med mina foglossningsljumskar. Jag kan varken sitta, ligga eller stå och att få någon sömn är obefintligt. i mitt jobb måste jag vara väldigt alert och det ska gå fort, finns ingen möjlighet för andra arbetsuppgifter.

Jag har semester denna vecka och sen ska jag återgå till jobbet på heltid, är beräknad 24 maj. Men jag har ju kännt dom senaste veckorna att det blir bara värre och värre så nu undrar jag om jag törs bli sjukskriven?

Enligt min bm är det inga problem med deras läkare MEN fk kan ju bli ett stort problem.
    2 veckor får jag vara sjukskriven på arbetsgivarens bekostnad men sen då? återstår ju någon vecka till BF. och blir man sjukskriven i så fall tills man föder eller är det bara fram till BF?

Hur har det varit för er?

• Svar på tråden Har ni blivit beviljade sjukskrivning?
  • trollmammsis

Ja men det tänker jag absolut inte göra, min barnmorkas förslag istället är att vara sjukskriven 2 veckor och sedan gå tillbaka nån dag för att sedan påbörja 2 nya veckor men det känns lite oärligt.

Jag har ansökt om 1 semesterdag i veckan men 4 dagar är ändå 4 dagar för mycket som det känns i kroppen nu.

• Emmelié89

Tjoho!
    Här är en som är i 35+0 idag, går arbetslös/studerar o fick idag svar från försäkringskassan, jag blev beviljad sjukskrivning:)