Jag har precis fångat in en levande bagge, en död och en puppa i en burk. Ringt hyresvärden och anticimex skulle förmodligen hitta ringa och boka tid iallafall innan påsken. Jag vet inte vad mer jag ska göra innan dom kommer? Jag dammsuger varje morgon för att det inte ska ligga dött på golvet när min dotter lärt sig krypa för ett tag sen.
Blå damcykel skrev 2011-04-19 19:34:11 följande:
Har du identifierat krypen än?
Nej det har jag inte gjort vill helst inte se på dom när dom är så jäkla äckliga!!! Men puppan vad randig, typ gul mörk randig och baggarna är 2-5 mm och mörk bruna.
Hallonmumsan skrev 2011-04-19 19:31:22 följande:
jag har haft samma problem. Jag misstänker att grunden till problemet var en öppnad barngröt pulver som stått ett par veckor för länge. Jag började med att slänga allt och diska ur burkar i skafferiet och städda hela köket. dom hade tillochmed laggt ägg i prentpappersrullar som var larver i. Dessa odjur lägger sina ägg i tak bakom tavlor, lister, ja överallt. Eftersom det tar ett bra tag innan dom kläcks så blir man inte så lätt av med dom på egen hand. Ring hyresvärden så dom får spruta överallt där du har angrepp.
Min svärmor fick samma ohyra ifrån jordnötter och när hon flyttade så kunde man hitta rester ifrån "puppor" bakom tavlor bla.
Sen i fortsättningen när dom har sanerat så införskaffa burkar till allt och släng med en gång när datumet gått ut.
Jag är så äcklad att jag inte vågar gå igenom skåparna, vet att jag har mjöl och barngröt som stått ganska länge öppnad oanvänd men jag antar att jag måste gå igenom och kasta. Men jag väntar till sambon kommer hem vågar inte ensam om dom skulle attackera mig. Låter skit löjligt ja vet men uschh!!!