Ahhh! Jag blir galen. Några tips på GOD barnmat!!!
Min Adam älskar barnmat på burk. Men jag vill ju göra egen ju. Vad har de i sig som jag inte klarar att laga???
Nån som har tips??
Min Adam älskar barnmat på burk. Men jag vill ju göra egen ju. Vad har de i sig som jag inte klarar att laga???
Nån som har tips??
ingen
Älskar han spaghetti och köttfärssås på burk men inte när du gör den eller?
Jag har samma problem förutom att min dotter varken äter burkmat eller min mat Bara gröt som går ner...
Hittade en sida på nätet förut via FL som hade massor med recept som jag ska tesat göra några av...men hittar inte adressen! Var recept inskckade av mammor, ska leta och se om jag hittar länken!
min son älskar blodpudding, köttbullar, pasta, fiskpinnar, fiskbullar...all mat vi äter äter han
det kan vara konsistensen oxå, det är svårt att göra hemmagjord mat lika mosig som burkarna. Jag brukar låta mixern stå på i 20 minuter o mala hennes mat så den blir riktigt såsig. Kyckling o fisk brukar vara lättare har jag märkt än med kött o köttfärs.
www.kanalen.org/maj03/barnmat.doc
där är iaf länken!
tackar. Jo det är så att han älskar 8 månaders burkarna, de är det ju bitar i. Bitar fixar han. Jag gjorde en god laxröra i går och den är blä. Han får samma mat som oss om den passar. Men han är ju bara 8 månader och mycket som vi äter äter ju inte han än. Får väl kolla upp lite recept i länkarna ni gett mig
Potatismos, kokt morot och lax som mosas och lite smör är jättegott...
det är just det. Det tycker inte Adam
Min dotter älskade detta recept
Fräs en ½ tsk röd currypasta Blue Dragon
i lite olja
Häll på Coccosmjölk
lägg i små bitar purjo
Bitar av vit fisk eller kyclingfile
Några droppar fisksås
Lite lime
Sjud i 10 min med måttlig värme
Servera med mosad pot. el ris