• Prinsessan Zelda

Ahhh! Jag blir galen. Några tips på GOD barnmat!!!

Min Adam älskar barnmat på burk. Men jag vill ju göra egen ju. Vad har de i sig som jag inte klarar att laga???

Nån som har tips??

• Svar på tråden Ahhh! Jag blir galen. Några tips på GOD barnmat!!!
  • Dino78

Älskar han spaghetti och köttfärssås på burk men inte när du gör den eller?
    Jag har samma problem förutom att min dotter varken äter burkmat eller min mat Bara gröt som går ner...
    Hittade en sida på nätet förut via FL som hade massor med recept som jag ska tesat göra några av...men hittar inte adressen! Var recept inskckade av mammor, ska leta och se om jag hittar länken!

• gissberg

min son älskar blodpudding, köttbullar, pasta, fiskpinnar, fiskbullar...all mat vi äter äter han

• Emma mamman

det kan vara konsistensen oxå, det är svårt att göra hemmagjord mat lika mosig som burkarna. Jag brukar låta mixern stå på i 20 minuter o mala hennes mat så den blir riktigt såsig. Kyckling o fisk brukar vara lättare har jag märkt än med kött o köttfärs.

• Prinsessan Zelda

tackar. Jo det är så att han älskar 8 månaders burkarna, de är det ju bitar i. Bitar fixar han. Jag gjorde en god laxröra i går och den är blä. Han får samma mat som oss om den passar. Men han är ju bara 8 månader och mycket som vi äter äter ju inte han än. Får väl kolla upp lite recept i länkarna ni gett mig

• Mausiii

Potatismos, kokt morot och lax som mosas och lite smör är jättegott...

• Prinsessan Zelda

det är just det. Det tycker inte Adam

• Anderssonskan

Min dotter älskade detta recept

Fräs en ½ tsk röd currypasta Blue Dragon
    i lite olja
    Häll på Coccosmjölk
    lägg i små bitar purjo
    Bitar av vit fisk eller kyclingfile
    Några droppar fisksås
    Lite lime
    Sjud i 10 min med måttlig värme
    Servera med mosad pot. el ris

Svar på tråden Ahhh! Jag blir galen. Några tips på GOD barnmat!!!