• minon85

Spyr av burkmaten

Min dotter på 8½ månad spyr alltid när jag ger henne burkmat.
    Jag lagar oftast egen mat, men ibland när man är "ute på" och inte har med sig får jag ta till en sån. Men som sagt... efter ett tag spyr hon - alltid!

Någon mer som vart med om likande? Vad kan det bero på?
    Jag har en kompis vars son är precis likadan.

• Svar på tråden Spyr av burkmaten
  • Lena

Har du kollat innehållsförteckningarna för att se om de innehåller något du inte brukar ha i maten?

• Margaux

Min kille kräks också av sånt som han inte gillar, burkmat eller hemlagat! På burkfronten är det Hipp som funkar stort sett!

• Jempajenny

Min dotter var likadan! Det var OMÖJLIGT att ge henne burkmat. Hon klöktes/spydde alltid. Det lustiga är att hon för några månader sedan (hon är 2,5 år nu) prompt ville smaka på en väninnas bebis burkmat och hon stoppade mindre än ett kryddmått i munnen och började klökas med en gång! Hade hon haft mer i magen hade hon garanterat spytt upp det. 

Min teori är att burkmaten har en särskild "bi-smak" som dottern helt enkelt inte fixar. Smaka på själv på olika varianter - jag tycker att de smakar "burk" (kan inte förklara tydligare).

• minon85

Nej, brukmaten innehåller ju mest tomatjuice och vatten.
    Var Hipps pasta Bolognese hon fick sist, vart fula fläckar på kläderna som nu inte verkar gå bort :P

• Lena
    minon85 skrev 2011-04-19 20:49:21 följande:
    Nej, brukmaten innehåller ju mest tomatjuice och vatten.
    Var Hipps pasta Bolognese hon fick sist, vart fula fläckar på kläderna som nu inte verkar gå bort :P
    Brukar du ge de mängderna tomat annars? Och är det samma i de burkar som inte innehåller tomat?
  • minon85
    Jempajenny skrev 2011-04-19 20:48:24 följande:
    Min dotter var likadan! Det var OMÖJLIGT att ge henne burkmat. Hon klöktes/spydde alltid. Det lustiga är att hon för några månader sedan (hon är 2,5 år nu) prompt ville smaka på en väninnas bebis burkmat och hon stoppade mindre än ett kryddmått i munnen och började klökas med en gång! Hade hon haft mer i magen hade hon garanterat spytt upp det. 

Min teori är att burkmaten har en särskild "bi-smak" som dottern helt enkelt inte fixar. Smaka på själv på olika varianter - jag tycker att de smakar "burk" (kan inte förklara tydligare).

Mycket möjligt.
    Jag får helt enkelt se till att alltid vara förberedd med egen mat :)
  • SilverLadyG

Kanske finns det något i burken som borde inte finnas där? Ge något annat istället och ge inte burkmat Skrattande

Svar på tråden Spyr av burkmaten