• Khrist­in
    Äldre 19 Apr 21:25
    3380 visningar
    1 svar
    1
    3380

    Svagt plus, utomkveds?

    Hej!
    Jag hade ett X i augusti 2008 som fick akut opereras bort, hade svagt + på graviditetstest. De behöll äggledaren då den såg bra ut efter op. Sen blev jag gravid i augusti 2009, starkt + på grav testet, som resulterade i en son som föddes 2010.
    Nu är det så att jag troligtvis är gravid igen. Mycket svagt + på grav test på BIM+1. Kändes som om det var ägglossning på höger sida, och nu har jag molvärk på just höger sida och jag har inga graviditets tecken alls. Är det någon som vet om man kan ha svagt på gravtest men ändå vara "riktigt" gravid? Eller ska man tolka det som ett ev X? När började ni känna av era X? Symtom? Har fått en tid bokad till den 2 maj, så nu blir det en lååång väntan.

    Kram till er alla

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-19 21:37
    Missade att skriva att jag har en känsla av att det är ett X på G. Förhoppningsvis bara en känsla... Därför känns det jobbigt att vänta till jag får komma på VUL.

  • Svar på tråden Svagt plus, utomkveds?
  • Äldre 19 Apr 21:46
    #1

    Att det är svagt innebär inte X utan det kanske bara är tidigt. Alla får inte starka plus vid BIM och alla graviditeter är ju olika. Jag fick ett starkt plus mitt senaste X då jag opererade bort min högra äggledare.

    Började känna av utomkvedset ganska snart den sista gången, vid bägge mina X har jag haft bruna blödningar, fast väldigt små.

    Får du mer ont eller lite blödningar så åk in akut.

    Du har ju haft en normal graviditet efter ditt utomkveds så det är ju stora chanser att det går bra. Molvärk är ju som bekant ett graviditetstecken.

    Jag ska hålla tummarna att det går bra för dig och att graviditeten sitter där den ska.

    Kramar!


    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
Svar på tråden Svagt plus, utomkveds?