• Anonym

Skillnader i antal vänner på facebook

Jag vet att detta är en löjlig fundering.. men är intresserad av en man som har nästan uppemot 1000 vänner på facebook. Han är social och har rest mycket runt om i välrden. Jag själv har ca 170 vänner på facebook, är lite mer blyg som person och har alltid bott i samma stad, inte rest mycket..

Funderar på att kontakta honom via facebook (går inte åp annat sätt just nu, tyvärr), men är lite orolig att ge en felaktig bild av mig som en totalt asocial enstöring eller att han kommer tänka att vi är för olika Obestämd

• Svar på tråden Skillnader i antal vänner på facebook
  • Livisu

Trodde inte vänner på FB var samma sak som vänner irl.

• Nyfiken gul

ärligt talat så har jag inte en susing om hur många vänner folk har på Facebook. Det intresserar mig inte..

Jag blir ju inte kompis med folks vänskapslistor, det är ju kompisen jag vill ha vänskapen med.  Så om kompisen har 2.000 vänner eller 25 vänner rör mig inte i ryggen.

Däremot kan jag väl rent förnuftsmässigt inse att en person med tusentals vänner blir lätt ytlig eftersom man givetvis inte kan hålla ordning på alla människor man blir vän med ute på Facebook.  Att han/hon skulle komma ihåg just lilla MIG  bland alla tusen vänner är ju inte särskilt troligt och då kan jag heller inte förvänta mig något särskilt med den vänskapen mer än att jag kan kontakta människan och hoppas att personen har tid att i alla fall läsa ett mail.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Ensam)

Jag har nästan 300 vänner på Facebook men inte en enda vän IRL. Har inte addat någon jag inte känner men har en massa Facebookvänner från högstadiet, min familjs vänner osv. Skulle jag ta bort alla jag inte träffar eller pratar med alls skulle jag ha ca 5 pers kvar - min sambo och någa få klasskamrater.

• Smörkola

Har dryga 200, men många är rätt ytliga. Har man 1000 vet jag inte vad jag skall tro, nåt skumt måste det vara med honom...?

• Momalicious

Jag har i princip bara folk jag är bra vän med och familj på Facebook. När jag var yngre addade man väl i princip alla på skolan för att ha så många fb-vänner som möjligt men ärligt talat skiter man ju i deras statusuppdateringar. Har raderat massor och har under 100 vänner kvar. Sen får väl folk tycka vad dom vill men jag tycker det känns som högstadiefasoner att bry sig om antal vänner på fb. Bryr sig denna man om det och dissar dig därför är han ju en omogen idiot, enligt mig.

• Nyfiken gul

bara en snabb räkning på min egen vänner-lista...

475 vänner - varav 75 är närmaste familj, släkt, arbetskamrater och bästa vänner .

Dom övriga 400 är gamla klasskamrater, kompisars kompisar, ett tjugotal är kändisar , gamla ex och deras respektive , våra barns klasskamrater, folk man addat endast för att man spelar samma spel, gamla brevvänner, gamla kollegor man jobbat med förut, gamla lärare och till och med folk som jag inte ens minns varför jag addat dom...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym

Haha. Jag håller ett absolut minimum. Sådana som jag känner bra men normalt inte har möjlighet att träffa och som inte fattar hur man skickar bilder som bifogad fil princip. Jag har aldrig skickat en vänskapsförfrågning och låtsas inte om de flesta jag får. Fast jag umgås inte via Facebook, har det bara för att utbyta bilder på smidigt sätt med.

• pluvdo

Cirka 170 vänner är väl en ganska genomsnittlig mängd? Jag hade då tyckt det var konstigare om någon hade 1000 vänner än om någon hade 170. Har man 1000 vänner känns det som att man lägger till typ allt man får syn på utan att bry sig om ifall man har någon koppling till personen i fråga eller ej...

• Yrja M
    pluvdo skrev 2011-04-19 23:17:01 följande:
    Cirka 170 vänner är väl en ganska genomsnittlig mängd? Jag hade då tyckt det var konstigare om någon hade 1000 vänner än om någon hade 170. Har man 1000 vänner känns det som att man lägger till typ allt man får syn på utan att bry sig om ifall man har någon koppling till personen i fråga eller ej...
    Precis vad jag tänkte!
Svar på tråden Skillnader i antal vänner på facebook