• Isbit

Hur tjock får en målvakt vara?

Jag har funderat på en sak. Lite knäppt men ...

Om man tex spelar hockey. Hur tjock målvakt får man ha i målet.
    Vi säger att världens tjockaste man vill vara med. Man sätter honom som målvakt och d å
    täcker han ju upp hela målet. Ingen kan göra mål då ju.
    Finns det några regler för detta?

• Svar på tråden Hur tjock får en målvakt vara?
  • Argo

Målvakten får vara hur tjock som helst, men det finns regler för hur stora skydden får vara. Det innebär att världens tjockaste man kommer att tvingas ha stora delar av sin kropp oskyddad medan motståndarna matar på puckar med slagskott i 150-160 km/timmen. Han kommer alltså att skada sig svårt.

TV-showen Sport Science testade detta. De satte en sumobrottare i mål. Han kropp räckte ändå inte till att täcka hela målet och de luckor som fanns kunde han inte nå åt för han var för orörlig.

*Arean på världens största man räcker heller inte till för att täcka hela målet*

Ingen bra idé av två anledningar alltså. Killen är värdelös som målis OCH han kommer att skada sig svårt.

• Isbit

Men tack för svaret
    jag trodde ingen hade tänkt på detta före mig.
    haha

• ikelipiken

En av målisarna i Mariestad bois är rätt fet. Fast han har full utrustning på sig så ser man ett par manboobies sticka fram. Han är inte särskilt bra rent tekniskt, men det är svårt att komma förbi hyddan för spelarna. Han är dock inte i klass med världens största man så han är ändå ganska rörlig och lyckas plocka ett och annat skott genom att flytta sig i sidled.
    Deras förstamålvakt är väl okej rent teknikmässigt, dock är det lättare att få igenom ett skott då han inte täcker upp fullt lika mycket som den andre.

• Argo
    Isbit skrev 2011-04-20 07:25:25 följande:
    Men tack för svaret
    jag trodde ingen hade tänkt på detta före mig.
    haha
    Varenda fanforum i hockeyvärlden har haft den diskussionen minst en gång.Flört
  • Isbit
    Argo skrev 2011-04-20 07:28:21 följande:
    Varenda fanforum i hockeyvärlden har haft den diskussionen minst en gång.Flört
    Jag kan inget om sport & är inte sportintresserad så det är väl därför jag missat det

Men hur är det med innebandy då?
  • Isbit

puff puff
    vill veta om innebandy oxå

• Isbit

Ingen som vet om innebandymålvakter får vara hur tjocka som helst?

Svar på tråden Hur tjock får en målvakt vara?