Tjock slemhinna
Hej!
Jag fick missfall i januari och när jag var på återkoll 2 veckor senare så sa BM att min slemhinna var något tjockare än vad den borde vara, men att hon trodde att hela missfallet inte hade "kommit ut" än och att det borde se bättre ut efter nästa mens.
Nu har det gått 3 mens cykler efter missfallet och jag var på undersökning igen hos en annan läkare som är min vanliga gynekolog. Min slemhinna var fortfarande tjockare än normalt, speciellt med tanke på att jag precis hade haft mens bara 2 dagar innan. Hon har skickat en remiss för att jag ska få göra hydrosonogram för att se vad det kan vara, kanske en polyp.
Jag har läst att om man har en polyp så blöder man ofta mer, men det problemet har inte jag. Däremot har jag sedan missfallet haft mer ont i samband med ägglossning och mens.
Mina funderingar nu är så här: Om det inte är en polyp, vad kan det då vara eller bero på att slemhinnan är förtjockad så tidigt efter mensen? Påverkar det min möjlighet att bli gravid igen? Om det är en polyp, kan den ha uppkommit i samband med missfallet eller var den troligtvis där innan och den kanske var en bidragande faktor till att jag fick missfallet?
Tacksam för svar!
Mvh