• Anonym

Ingen mens på 54 dagar

Min mens skulle ha kommit för 54 dagar sedan, jag testade mig när jag gått 3 dagar över och det visade ingenting, har sedan dess "väntat" på att den ska komma men det har den inte gjort

Igår kväll fick jag som en mensvärk men kom ingen mens och i natt vaknade jag och mådde lite illa

Idag kan jag inte äta choklad som jag verkligen älskar att äta, är en stor godisråtta men kan inte äta nå godis alls idag

Jag har sagt åt maken att köpa hem test idag

Kan även säga att vi har inte skyddat oss men maken har aldrig kommit i mig utan dragit sig ur när han kommit , kan jag ha blivit gravid ändå?

Varför har jag inte fått min mens?

• Svar på tråden Ingen mens på 54 dagar
  • SilverLadyG

vad väntar du på? Gå till gyn!

• Anonym

Vad kan det vara då?

Kan det bero på nå allvarligt om man inte får mens?

• Anonym
    GreteP skrev 2011-04-20 09:50:15 följande:
    vad väntar du på? Gå till gyn!
  • Anonym

Jag har bara tagit ett på kvällen på dag 3 och på morgonen på dag 4.... alla gånger jag har blivit gravid har testen visat 5 dagar innan mens

• Anonym

Brukar få min mens på dag 29 - 32 och är nu på dag 54

Ska testa ikväll, för visst borde jag kunna kolla på kvälls urinen när om jag skulle vara gravid och gått över så pass länge?

• abinito
    Anonym skrev 2011-04-20 10:07:57 följande:

Ska testa ikväll, för visst borde jag kunna kolla på kvälls urinen när om jag skulle vara gravid och gått över så pass länge?
    Det borde du. Jag ringde gyn när min mens var helt knas efter missfall, men enligt dem fick man inte komma förrän man varit utan mens i ett halvår.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-20 10:07:57 följande:

Ja det borde ge utslag men jag har en bekant som var gravid i vecka 11-12 när hon gjorde abort....då hade hon gjort hur många gravtest som helst men inget visade på positivt, inte ens hos barnmorskan....Till slut tjatade hon till sig ett ultraljud och då såg dom ett friskt foster

Tycker du kan ringa barnmorskan så får dom göra en undersökning på dig istället för att lita blint på test.
  • SilverLadyG
    abinito skrev 2011-04-20 10:11:44 följande:
    Det borde du. Jag ringde gyn när min mens var helt knas efter missfall, men enligt dem fick man inte komma förrän man varit utan mens i ett halvår.
    Konstig gyn du har! Jag går till en privat och de har alltid tid då jag är orolig och får alltid komma in för kontroll! En gång uteblev min mens i 1 mån, gravtest visade negativt och var hos gyn och de hittade inget fel som tur. Efter besöket lugnade jag ner mig och då kom mensen ca 2 dagar senare.
  • Anonym

Men om jag tidigare kunnat testat flera dagar innan jag skulle få mens och nu testade 3 dagar efter varför skulle det inte visat någontign då?

Så skulle jag vara gravid borde väl det visat när jag testade mig 3 dagar efter mensen skulle kommit??

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-20 10:33:08 följande:
    Men om jag tidigare kunnat testat flera dagar innan jag skulle få mens och nu testade 3 dagar efter varför skulle det inte visat någontign då?

Så skulle jag vara gravid borde väl det visat när jag testade mig 3 dagar efter mensen skulle kommit??
    Du kan som sagt vara "låghormonare"

eller så är du inte gravid och mensen har inte kommit för du är stressad eller dylikt... ?
  • abinito
    GreteP skrev 2011-04-20 10:32:05 följande:
    Konstig gyn du har! Jag går till en privat och de har alltid tid då jag är orolig och får alltid komma in för kontroll! En gång uteblev min mens i 1 mån, gravtest visade negativt och var hos gyn och de hittade inget fel som tur. Efter besöket lugnade jag ner mig och då kom mensen ca 2 dagar senare.
    Detta var kvinnokliniken på närmaste sjukhus.
Svar på tråden Ingen mens på 54 dagar