• Anonym (prickigkorv!)

Rödflammig hy!! Tips!?

Är så trött på min jäkla hy! Den är rödflammig på båda kinderna, ser ut som ärr eller nåt, kanske det är jag vet inte. Lägger upp en bild så att ni fattar vad jag menar. Bilden blev lite ljus men hoppas ni ser ändå. Vill ha tips på hur man kan få bort det! När jag solar så blir det ju bättre men känns inte så sunt att ligga och trycka i ett solarium varenda vecka.

Jag äter typ aldrig godis och snacks, tränar 3 ggr i veckan så huden svettas en del, har slutat använda tvål och scrub och sånt och kör bara med varmt vatten och sen kallt och ibland med honung förutom när jag tränat då jag oftast använder lactasyd för att det ska vara kroppens eget ph värde. Använder en gel från apoteket som bara innehåller fukt och inget fett. Använder sällan smink så huden är aldrig instängd eller så.

Nån som har nåt tips på bra produkter? Eller måste jag gå och slipa bort skiten? Känner mig inte så fin =( Mer som är prickigkorv fast att jag inte har några finnar!

• Svar på tråden Rödflammig hy!! Tips!?
  • Anonym

Inte varit och träffat en läkare på hud?
    Eller varit på en klinik för bedömning?
    Det är det första jag skulle göra. Kanske finns ett superbra och enkel lösning på ditt problem. =)

• Anonym (prickigkorv!)
    Anonym skrev 2011-04-20 10:45:33 följande:
    Inte varit och träffat en läkare på hud?
    Eller varit på en klinik för bedömning?
    Det är det första jag skulle göra. Kanske finns ett superbra och enkel lösning på ditt problem. =)
    nä det har jag aldrig men det kanske vore nåt =) vad kan det kosta tro?
  • Anonym

Tycker det ser ut som Rosacea. Undvik att sola, är mitt tips (vid sidan av det redan givna - nämligen att gå till i första hand en salong där hudvårdsutbildade arbetar och i andra hand uppsöka läkare). 

Solarium bör förresten alla skippa.  

• Anonym
    Anonym (prickigkorv!) skrev 2011-04-20 10:52:06 följande:
    nä det har jag aldrig men det kanske vore nåt =) vad kan det kosta tro?
    Du får remiss till hud av din läkare (på den vc du tillhör), gratis eller så kostar det som ett läkarbesök (100-300 kr). Helt klart värt! =)
  • Anonym (prickigkorv!)
    Anonym skrev 2011-04-20 10:57:54 följande:
    Tycker det ser ut som Rosacea. Undvik att sola, är mitt tips (vid sidan av det redan givna - nämligen att gå till i första hand en salong där hudvårdsutbildade arbetar och i andra hand uppsöka läkare). 

Solarium bör förresten alla skippa.  
    jag solar inte alls, gjorde det för några år sen och då såg jag inte ut så där men vill ju som sagt inte sola ihjäl mig liksom..
  • Anonym (prickigkorv!)
    Anonym skrev 2011-04-20 11:07:51 följande:
    Du får remiss till hud av din läkare (på den vc du tillhör), gratis eller så kostar det som ett läkarbesök (100-300 kr). Helt klart värt! =)
    aha okej det var ju inte så farligt =) ska jag nog testa, hudvårdsprodukter kostar ju typ lika mycket så ingen idé att slänga en massa pengar i sjön på sånt trams som ändå inte funkar
  • Anonym

Sånna där prickar har jag med. Förvånad Skitjobbigt! Känner mig som en riktig prickekorv utan smink. Hur får man bort dom tro? Du pratade om hudslipning? Vad kostar det tro? Tar det bort ärr också? Har endel ärr från finnar nämligen. Och lactasyl, det är ju till för underlivet. Men det kanske fungerar i ansiktet med? Kanske ska testa.

Svar på tråden Rödflammig hy!! Tips!?