• Lady Bling

Sitter hemma ensam på midsommarafton... :-(

Usch, känner mig så sorgsen... Trodde inte att det skulle göra något att vara ensam på midsommar och inte göra eller äta något trevligt eller somrigt, men nu känner jag mig bara gråtfärdig. Sambon jobbar heldag från 07,30 till 21,00 och jag ska jobba natt på psyket från 20,30 till 08,00 imorgon, så jag kommer inte ens träffa honom, och han fyller år imorgon, och jag kommer bara sova hela dagen eftersom jag jobbat natt. Sitter och tänker på alla som har det roligt och dansar kring stången och äter midsommarlunch och har det trevligt och här sitter jag på nätet och gråter. Har inte ens något annat än typ fiskpinnar hemma att äta. Vet att jag är fånig och att det finns många som är ensamma på riktigt, men det är väl graviditetshormonerna kanske, är i vecka 14+4 idag. Snälla, finns det någon annan som är online som vill skriva något lite uppmuntrande till mig?

• Svar på tråden Sitter hemma ensam på midsommarafton... :-(
  • mamy

Hej hej! Har hittat flera trådar av andra som är ensamma idag så vi är definitivt inte ensamma! Själv sitter jag också ensam eftersom vi bor utomlands och min man är iväg och jobbar. Satt också och tänkte på alla svenska sommaraltaner och parker fyllda av glada människor, god mat, lukt av nyklippt gräs, sånger och en och annan snaps... Å andra sidan kanske man ändå inte skulle ha så kul eftersom man inte kan dricka något och dessutom antagligen blivit trött långt före alla andra, nä vi får försöka glädja oss åt alla andra som har det kul och komma ihåg att vi i alla fall har någonting fantastiskt som väntar oss även om det inte blir just idag. En jätte glad midsommar på dig!!!

• ProjektRonja

Hej där!
    Jag bor i Tyskland och jobbar just nu. Känner därför inte av att det faktiskt är midsommar idag. Vi ska ha en stor picknick imorgon istället med lite midsommarfirande. Sedan bär det iväg till en pub för att se pa fotbollen.
    Nu är ju den stora fragan var du bor? Om du bor i en stad, sa finns det väl nagon park nagonstans med offentligt midsommarfirande? Ryck upp dig och ga ut pa en promenad, ta ett djupt andetag och tänk/dröm om vad du gör om precis ett ar med en bäbis i famnen )) Nästa ar sitter jag i alla fall definitivt inte här pa jobbet i Tyskland, utan aker nog hem med bebisen till Sverige och binder en midsommarkrans.

Kram och GLAD midsommar
    A.

• Lady Bling

Tack mamy, hoppas du också får en glad midsommar! Fast jag tror ju att det ändå hade varit trevligt med lite folk omkring sig, även om man inte kan dricka. Det är ju liksom inte det som är viktigast, det är ju att få ha sina nära och kära omkring sig känner jag. Det är ju känslan av midsommar som man får av att sitta i det gröna och äta sill och annat gott och ha det trevligt tillsammans. Håller med dig om att vi har något fantastiskt som väntar oss! Det kändes bara lite hemskt imorse, för jag hade drömt att jag fick missfall, och blev såå glad när jag märkte att det bara var en mardröm! Bebis är i tryggt förvar fortfarande!

• Kattmamma

Hej Fragglan!

Förstår dig helt! Alla stor helgerna har varit lite jobbiga när man inte har kunnat samla sitt gamla gäng och festa. Å andra sidan de har skitit i att bjuda mig pga min graviditet så det blir nog att göra en omvädering av ens vänner.

Kan du inte gå ut och handla någon god mat så du och bebben får njuta och kanske lite färska jordgubbar med glass/grädde för att få sommar smak i mun : )

Som sagt var, vi tar igen det nästa år eller hur?

Sköt om dig+bebben.

• Brodsmulan

Hejs tösis.. visst, vi har varit ute på både firande och nyligen hemkommen från brännboll.. men är som en dränkt katt.. hade mycket hellre bara varit hemma men går ju inte för grabbarna vill ju ut *s*

Åh fy vilken hemsk dröm gumman... får vi allt hoppas att det inte är i närheten ens av en sann dröm.. nej då, vi ska allt stånka å skrika ihop i december

• ProjektRonja

Fragglan, valde du att jobba idag frivilligt eller är det schemalagt? Trodde inte att man fick jobba pa sadana udda tider mer plus med ett sadan fysiskt ansträngande jobb? Vilken vecka är du i nu?
    Vad gör du pa psyket. Later spännande och lite mystiskt samtidigt. Har du med vard att göra träffar du ju patienter som ocksa vill fira midsommar.

iiii jag maste jobba i 30 minuter till...tiden kan inte ga tillräckligt fort idag.
    A.

• tigger

Här är en till som är ensam på midsommar. Min sambo kör taxi hela kvällen och natten. Så inget firande här. Men faktiskt så tycker jag inte det är så jobbigt. Jag vet att vi behöver pengarna...och festa hade jag inte kunnat ändå. Så jag har laddat upp med en godispåse och tänker pendla mellan datorn och tv:n hela kvällen.

• Lady Bling

Hej ProjektRonja! Bor i en förort, så det finns ju grönområden och så, fast jag har en bit till jobbet och måste snart börja förbereda mig för att åka dit, äta lite och duscha och så, så jag hinner inte gå ut i det gröna, trist. Jag ska definitivt INTE jobba fler midsomrar, och om möjligt hoppas jag att inte min fästman ska det heller, så vi kan ha det trevligt tillsammans med bebisen sen när den kommit! Kram på dig med och glad midsommar!

• anna mamsing

hej fragglan!
    glad midsommar på dig!
    jag är också ensam idag men tar igen det imorrn när vi ska ut i skärgårn.
    sen kan man ju tänka på alla kommande midsomrar när man har sin lilla här, det kommer nog bli dubbelt så roligt.
    kram

• Sporttjejen

Här är en till som sitter ensam ikväll!
    Jobbar till 22.15 idag och börjar 7.00 imorgon bitti, kul schema va? NOT.
    Dessutom är det 4:e midsommar i rad jag jobbar.
    Lite självförvållat dock, bytte pass med en arbetskompis så att hon som är ogravid och ungdom kan få ut och festa lite. Lite onödigt att sabba midsommar för oss båda två. Känner mig extremt generös och snäll idag....
    Å andra sidan tänker jag definitivt INTE jobba nästa år! Den midsommaren tänker jag fira med bebben (som just nu skuttar för fullt i magen ) och sambo.
    Som tur är finns det både prinsesstårta och chokladtårta här som tröst åt lilla mig.
    Ha det så jättebra allihopa, vad ni än hittar på!!!!!

• Lady Bling

Vad roligt att några såg min ledsna tråd

Kattmamma: Hinner inte ut och köpa glass och jordgubbar tyvärr Måste förbereda mig för att åka till jobbet nu. Ja, vi får ta igen det nästa år! Ha en trevlig midsommar! Kram på dig!!

Brödsmulan: Ja, det blir nog en hel del stånkande i december för att få fram våra små skruttar! Ha en trevlig midsommar! Kram på dig!!

ProjektRonja: Nej, det var inte frivilligt, det var ett schema jag fick ta över och hade helt missat att det var midsommarjobb. Jobbar som mentalskötare. Det finns inga regler tyvärr om att man inte får jobba såna tider. har varit sjukskriven länge för illamående och ska jobba första dagen idag efter det. Det kan vara våldsamma psykotiska patienter där, så jag är lite rädd faktiskt... Ha en trevlig midsommar! Kram på dig!

tigger: Ha en trevlig midsommar! Kram på dig!

• Lady Bling

Kram på er anna mamsing och Sporttjejen! Tack för era snälla ord!!

• Sporttjejen

Hej Fragglan!
    Skönt att man inte är ensam trots allt ändå, eller hur? Verkar finnas fler här som är ensamma idag
    Dum som man är tog jag inte med mig midsommarmat till jobbet. Hade varit gott med sill och färskpotatis istället för de vegetariska nuggets och ris jag äter nu...
    Och jordgubbar - mums!
    Men det kändes lite löjligt att sitta själv i en öde hotellreception och äta sånt....

• Kaka

Här är en till som sitter framför datorn. Är inte ensam i och för sig. Sambon och jag valde att vara ehmma och pyssla i trädgården och ta det allmänt lungt. Visst har vi ätit sill lunch i solen trädårdenmen mer firande än så blir det inte. Vi kände helt enkelt inte för att jaga in till stan och ha picknick i en park som resten av vännerna gör. Nej då är solstolen hemma bättre och dessutom kunde jag få en skön eftermiddags tupplur oxå Ha en fortsatt trevlig midsommar allihop...det skall vi ha framför TV´n.

• sommar 77

Hej på er å glad midsommar!

Förstår att det inte e kul å sitta själva....

Jag å sambon gör inget speciellt idag för att fira midsommar.....trodde ej jag skulle bry mig, men lite tråkigt är det ändå........ Sambon har målat på huset hela dagen å jag har vart å handlat lite sill iallafall.... Skulle ej vilja gå på nån fest, trist å ej kunna dricka...
    Orkade ej heller ordna något hemma....lille babyn ska ju komma i närtid (förhoppningsvis). Så, ja det e både trist å skönt å va hemma.....tur att sambon e hemma med mig iallafall....
    Lite småless på å va gravid oxå, kan vara det...går in i v 40 imorgon.....längtar till han kommer...å nästa midsommar lär bli otroligt mysig!!!!

kram på er!!!

• JennL

Sitter oxå ensam..sambon jobbar till 24 ikväll.. men då sover jag då jag börjar 05.00 imorron men slutar tidigt så vi kan ha mysigt då.. har ÄL snart ...men jag känner inte att det är midsommar heller..vanlig TV kväll... samma ifjol..men nästa år hoppas man ha en bebe alltså en liten familj att mysa med..
    Kram

Svar på tråden Sitter hemma ensam på midsommarafton... :-(