1990amanda skrev 2011-05-04 19:12:08 följande:
Nu har han Opererats och allt gick jätte bra!! =)
Han hade inte ont, och har inte så mkt besvär. Han tycker dock att de är jobbigt att byta blöja eftersom man klipper hål i den första till snobben för att de inte ska komma bajs på den. Sen har man en blöja över den, för han har en kateter i snobben så de droppar urin, sen har han även en kateter in sydd och så tömmer man den påsen då och då, och det ska han ha 7-10 dagar!
Så det är de jobbiga tycker jag med kateten och alt som hör till de... Dock stör han sig inte så mkt på den påsen som man sätter på benet med hjälp av en strumpbyxa typ, men ibland försöker han dra i slangarna då man får hålla koll Hela tiden!
Vi fick åka hem dagen efter. Operationen tog ca 1,5h.
Hör av dig om de e ngt mer du undrar över, så aknske ja kan svara :).
Oj vad knepigt ni fått det, vi hade också en blöja med hål i som kateterslangen gick igenom, men ovanför den så satte vi en till blöja, så att kisset rann direkt från kateterslangen ut i den andra blöjan. Då slapp vi en påse och hela den biten och behövde bara byta "underblöjan" när han bajsat, alltså ca 1 gång per dag. Katetern satt i så pass kort tid också, innan op så fick vi veta att det skulle vara ca en vecka, men jag tror han behövde så pass få stygn kanske, att den krävdes kortare tid. Vilken sorts hypospadi hade han, vilken grad?
Min son hade (har? vet inte hur man benämner) en ovanlig sort då han hade två st urinrör varav det ena mynnade ut under snoppen och det andra korrekt där det skulle vara. Det som mynnade ut under gick bara halvvägs in och kunde alltså inte fyllas med urin. Så de fick sy ihop de två urinrören så att det blev ett. Snoppen blev även rakare, men det kunde man se först när all svullnad lagt sig.