Får Jehovas umgås med ateister?
Jag undrar - Får någon som är med i Jehovas Vittne umgås med ateister och sova över hos dem utan problem? Eller måste de "botgöra" besöket efteråt på något sätt?
Jag undrar - Får någon som är med i Jehovas Vittne umgås med ateister och sova över hos dem utan problem? Eller måste de "botgöra" besöket efteråt på något sätt?
Det ska gå bra.
Jag är ateist och har många kompisar som är Jehovas Vittne.
Bl.a är min mammaoch lillasyster Jehovas Vittne, men de sover hos mej när de är här och hälsar på några dagar/vecka
Har kompisar som är Jehovas Vittnen och jag får sova hos dem och de får sova hos mej.
Sen är det upp till var och en om de gör det eller inte. Men det är inte fel.
De ska väl helst inte umgås med "världsliga", men alla följer inte detta punkt och pricka medan andra är stenhårda.
Är så olika fårn församling till församling och från person till person
Det är lika i alla församlingar, det handlar om att man inte umgås på ett felaktigt sätt, hade du varit ett dåligt umgänge hade du varit ensam.
Man är inte en dålig människa för att man inte vill tro på Gud, det finns annat som kvalificerar en till det.
Nej jag bara tänkte ifall det fanns regler uppsatta att om du umgick med ngn som inte var vittne under en helg eller så så var man tvungen att göra något extra för det. Det var bara ett rykte som gjorde att jag undrade. Inte så att man inte fick träffas utan ifalll det gjorde att det medförde ngt.
Det är lika i alla församlingar, det handlar om att man inte umgås på ett felaktigt sätt, hade du varit ett dåligt umgänge hade du varit ensam.
Man är inte en dålig människa för att man inte vill tro på Gud, det finns annat som kvalificerar en till det.