• SilverLadyG

Berätta gärna en rolig historia om ditt barn, dig själv, vän osv :)

T.ex. Min vänninas son (5år) satt och ritade med sin syster (2år). Vi diskuterade skridskoåkning och skridskor. Sonen sade jag tycker om att åka skriskor, hans syster härmade honom och sade: Jag också!
    Då sade sonen: Du är så liten, de har inte skriskor i din storlek.

Hehheheheheee...vi skrattade :)

• Svar på tråden Berätta gärna en rolig historia om ditt barn, dig själv, vän osv :)
  • Spexig

Mormor o 3,5-åriga dottern satt i baksätet i vår bil medan jag körde. Jag skickade bak en godispåse o sa till dottern att hon fick ta TRE bitar. Väldigt snabbt nappar hon åt sig fyra stycken o ser sen att mormor ser henne. Då ler hon o säger:
    - Och så räknar vi inte! 

• Kaupa Jaur

Min son, som då var 3, följde med mig till kyrkan när jag skulle sjunga. Vi satt i kyrkbänken och i taket på kyrkan finns det väldigt mycket målningar och avbilder. Sonen får syn på några änglar med stora vingar bakom sig och utbrister "Titta, flugor!"

Han red på en c-ponny häromdagen. Då blev han uppmuntrad att försöka nå hästens svans, vilket inte gick så bra för han nådde inte. Han kämpade ett tag innan han surt sa "Min häst är för lång."

Svar på tråden Berätta gärna en rolig historia om ditt barn, dig själv, vän osv :)