• Anonym (TS)

Hur mycket har ni i studielån?

Jag har 179 000 kvar i studielån och är 32 år. Det känns så sjuukt mycket! Hur mycket har ni andra? Många lånar ju mindre än man får, eller tar en extratermin så det är svårt att veta bara utifrån terminsutbetalning * längd på utbildningen.

• Svar på tråden Hur mycket har ni i studielån?
  • Anonym (Glad)

Jag är 32 och betalade mitt sista 2009. Hade 60 000 totalt från början. Efter 4 års studier. Jobbade lite samtidigt hela tiden.

• Anonym (TS)
    Anonym (Glad) skrev 2011-04-20 23:32:11 följande:
    Jag är 32 och betalade mitt sista 2009. Hade 60 000 totalt från början. Efter 4 års studier. Jobbade lite samtidigt hela tiden.
    Åhh, grattis! Måste vara skönt när de är borta!
  • Anonym (Massor!)

Är 35 och har väl ungefär lika mkt kvar som jag tog från början, eller snarare ngt mer. Det trots att det är tio år sedan jag slutade plugga. Har ingen jättehög lön så jag tycker bara jag betalar för räntan... Eller inte ens det vissa år.

Min skult är på 387 000 kr. Så känn dig obelånad i jämförelse!

• Anonym

Jag är 25 och har drygt 250 000, jag kommer nog upp i 300 000 innan jag är klar. Men jag stressar inte över det, jag ser det som en investering. De flesta tar ju större lån än så för att köpa hus utan att det är något konstigt.

• Anonym

Jag har strax under 300 000, 23 år, och inte färdigutbildad ännu.
    Jag är lycklig om det stannar under en halvmiljon.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-21 00:30:32 följande:
    Jag har strax under 300 000, 23 år, och inte färdigutbildad ännu.
    Jag är lycklig om det stannar under en halvmiljon.
    Hur lyckas du komma upp i så mycket? Jag har tagit fullt lån i mer än 4 år och har ändå inte så mycket.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-21 00:34:03 följande:
    Hur lyckas du komma upp i så mycket? Jag har tagit fullt lån i mer än 4 år och har ändå inte så mycket.
    jag har tagit för både gymnasietid och högskola
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-21 02:36:51 följande:
    jag har tagit för både gymnasietid och högskola
    Då förstår jag, jag tänkte inte på att man kunde det!
  • Eisa

Vet ej. Jag betalar en tusing i månaden och ser glad ut eftersom jag har världens bästa jobb

Svar på tråden Hur mycket har ni i studielån?