• uddetorp

Hjälp med soleksem

Jag får väldigt lätt soleksem. Inte bara under dem första soliga dagarna på året utan titt som tätt under hela sommaren.
    Jag har dess utm väldigt svårt för att bli brun. Jag bränner mig inte vansinnigt lätt utan är istället väldigt vit...

Ska jag aldrig kunna få bli naturligt brun?
    Kommer jag aldrig bli av med mina soleksem som dyker upp hela tiden?
    Nån som har några tips på vad jag ska göra?

Lider av vanliga eksem också. Har haft det i hela mitt liv. Men dessa soleksem dyker upp ibland när jag varit ute en dag trots att jag haft vanliga kläder och inte solat och har även haft solskydd.

• Svar på tråden Hjälp med soleksem
  • CharmingGirl

Jag får jättelätt soleksem, jag blir röd (övergår sedan till brun färg) och blåsor som kliar som attan.

Det jag gör för att undvika att få eksem är att smörja mig med bra och hög solskyddsfaktor, försöka hålla mig i skuggan alternativt täcka de ställen som är värst (bröst och rygg för min del) och försöka hålla mig inne då solen är som starkast. Vet inte om man kan få någon hjälp av VC i förebyggande syfte? Kanske man skulle kolla upp, eller åtminstone se om man kan få något för eksemet..?

• CharmingGirl

Har du fått något svar på frågan om soleksem ännu?

Om inte, prova att köpa betakaroten-tabletter hos hälsokost. Det ska jag testa!
    Har googlat runt på soleksem och det är många som fått betydligt mindre eksem och tål solen längre, och även de som blivit av med besvären helt.

Svar på tråden Hjälp med soleksem