• Min stora familj

Färga barnvagns klädsel i tvättmaskin?

Kanske en dum fråga men kan man göra det..

Jag har precis köpt en begagnad barnvagn som är lite solblekt och inte riktigt i den färgen jag vill ha.

Kan man ta av tyget o färga det i maskinen med sån där textilfärg för kläder?

tänkte på svart färg.

nån som gjort det..
    Suffletten kanske man kan ta en balja till
    tror ni det skulle gå?

Mvh Camilla

• Svar på tråden Färga barnvagns klädsel i tvättmaskin?
  • varfördåför

jag gjorde det med tyget till vår babytravel tvillingvagn.. kruxet var att få in och ut tyget ur maskinen kolla så du har rätt färg bara, tror det skall vara till polyamid och inte bomull och tänk på att de blekta partierna kanske inte blir samma färg som de oblekta, köp kanske två förpackningar färg för att vara säker på att det räcker

nepp... kan inte stava... sorry!
  • Hallonmumsan

Min sufflet har UV skydd så den skulle jag inte färga ifall man skulle sabba den men din kanske inte har det?

• Shian01

Jag försökte det med en 10 år gammal Brio vagn, det gick inte riktigt, men den hade olika färgfält, varav ett mönstrat med vit botten, färgen tog liksom inte ordentligt, de gamla syntes igenom, jag provade med olika sorters färger eftersom det inte stod någonstans vad det var för tyg. Jag antar att tyget är behandlat för att kunna motstå regn å smuts och att det gör att färgen inte fäster. Det slutade med att jag klädde om vagnen med nytt tyg, sydde liksom ny klädsel istället! Det var klurigt men det blev jättefint och ingen annan har en likadan vagn! Lycka till!

Svar på tråden Färga barnvagns klädsel i tvättmaskin?