Allergitest på spädbarn. Kan man göra det privat?
Har ett barn på 8 veckor och har nu fått erbjudande om att vara fodervärd till en Schäfer. Det är ett unikt tillfälle då det rör sig om en hund med en mycket intressant stamtavla och det är en efterlängtad kombination. Jag återfår även möjligheten att tävla på högre nivåer.
Då jag själv samt många i min släkt är allergiker vill jag försäkra mig om att barnet inte är det innan jag tar hem hunden. Det är både för hundens skull och barnets skull.
Tog upp frågan om allergitest på bvc men de sa att väntetiden är väldigt lång samt att det är onödigt att göra allergitest på så små barn.
Men jag känner att jag kan ju inte tacka ja till hunden utan att vi vet om barnet är allergiskt eller inte, och det här tillfället går mig förbi om vi inte kan fatta ett beslut relativt snart. Det rör sig om en import så det är fler personer som påverkas av mitt beslut, därför vill vi vara så säkra som det går att vara.
Så nu till min fråga, går det att göra allergitest på spädbarn genom att vända sig till privatläkare?