• Plärtan

Påskfika?

Vi har gjort påskfesten till ett knytkalas där alla tar med sig något, jag skulle ta med efterrätt/fika.

Någon som har nåt tips? Behöver inte vara typiskt påskigt, men jag måste kunna ta med det under vagnen :D

• Svar på tråden Påskfika?
  • levandecharader

Morotskaka som du färgar glasyren på och sätter lite marsipankycklingar, ägg osv på som dekoration. 

• Plärtan
    levandecharader skrev 2011-04-21 12:27:38 följande:
    Morotskaka som du färgar glasyren på och sätter lite marsipankycklingar, ägg osv på som dekoration. 
    Vilken bra ide, så blir det lite påskigt ändå. Kan man ju göra som muffins med olika färger..
  • a mor

Rulltårta med burkpersika. Du skivar tårtan, lägger på en persika och garnerar med grädde runt om.

• levandecharader
    Plärtan skrev 2011-04-21 12:30:46 följande:
    Vilken bra ide, så blir det lite påskigt ändå. Kan man ju göra som muffins med olika färger..
    Ja, jag brukar göra en långpanna när vi är många eller om jag har lite mer tid så gör jag muffins i olika färger och olika dekorationer Det brukar bli lyckat och framförallt lättransporterat.
  • mimsan01

Baka en rulltårta och skär den i skivor. Sen lägger du skivorna ned, och täcker dem lite vispad grädde så att det blir som en liten bakelse. Och sen så lägger du på en konserverad persikohalva eller en aprikoshalva på grädden. Då blir det som en liten påskbakelse som ser ut som ett stekt ägg!

• a mor
    mimsan01 skrev 2011-04-21 12:33:37 följande:
    Baka en rulltårta och skär den i skivor. Sen lägger du skivorna ned, och täcker dem lite vispad grädde så att det blir som en liten bakelse. Och sen så lägger du på en konserverad persikohalva eller en aprikoshalva på grädden. Då blir det som en liten påskbakelse som ser ut som ett stekt ägg!
    Två själar, en ide. 
  • Plärtan
    a mor skrev 2011-04-21 12:35:04 följande:
    Två själar, en ide. 
    Haha ;)
  • mimsan01
    a mor skrev 2011-04-21 12:35:04 följande:
    Två själar, en ide. 
    Haha, ja verkligen! Men vad jobbigt med massa fika-förslag, nu blev jag ju jätte-fika-sugen!
Svar på tråden Påskfika?