• Anonym

Vad har jag i min ljumske???

I två dar nu så har jag haft skit ont rent ut sagt i min ena ljumske. De känns ungefär som skavsår men nu i kväll så tittade jag i trosorna och på kanten på den sidan som jag har ont så fanns de var... Och så är det en hemsk lukt där ungefär som mens eller avslag. Vad kan de vara???

• Svar på tråden Vad har jag i min ljumske???
  • Anonym

Ingen som kan tro sig veta????

• wicked

Det låter som att du har en infekterad talgkörtel i huden. Den kan sitta invändigt (som en fistelgång) och bara ha sin öppning utåt där du har ont. Jag skulle rekommendera dig att antingen gå till en läkare som ser över det, eller pröva några dagar först med en kompress indränkt i alsolsprit som du tejpar över. Detta kan torka ut fistelgången/talgkörteln så att kroppen kan självläka. Du måste byta kompressen med ny alsolsprit ett par tre gånger om dagen.

Lycka till!

• Anonym

De e ingen böld de vet jag utan de e som skavsår, rött och irriterat på en yta ca 5 gånger 2 cm..

• SysterYsster

Då är det väl ett skavsår som blivit infekterat kanske... Prova att hålla ordentligt rent och lägg över något som skydd. Kanske du behöver uppsöka läkare om det inte försvinner så du kan få antibiotika?

• xerxa

jag hade nå sånt liknande
    min mamma tipsade mig om att köpa zinksalva/zinkpasta
    sånt som man använder till bebisar, på blöjeksem typ
    det funkade jättebra
    så om du inte har hittat nå annat som funkar
    så prova den zinksalvan/pastan.. finns på "barnavdelningen" i vanliga matbutiker.. (o givetvis på apotek också)

Svar på tråden Vad har jag i min ljumske???