tips på lekar under möhippa
hej....vi är ett gäng tjejer som ska ha möhippa på en kryssningsbåt för våran 21åriga gravida vän...men har lite svårt att komma på roliga och pinsamma lekar man kan göra...nån som har några tips??
hej....vi är ett gäng tjejer som ska ha möhippa på en kryssningsbåt för våran 21åriga gravida vän...men har lite svårt att komma på roliga och pinsamma lekar man kan göra...nån som har några tips??
Ingen pinsam kanske men rolig lek... Jag blev uttagen på fruhippa herom helgen eftersom vi gifte oss hemligt. Min syster hade satt ihop en doobidootävling, det var URKUL!!!
Vad är en doobidoo-tävling?
En jättekul lek om inte alla känner varandra, är att två pers står mitt emot varandra med en filt emellan som två pers håller upp. När de sänker filten så gäller det att snabbt säga namnet på den som står på andra sidan. Urkul och faktiskt väldigt svårt! Den som säger namnet först vinner och den som förlorar får ställa sig i vinnarens lag. Till slut är det bara ett lag och då har de vunnit, dvs alla.
Sen tycker ju inte jag att man ska göra pinsamma saker på en möhippa, det ska ju vara "sista kvällen med tjejerna" och nåt som den blivande bruden kan minnas med glädje. Sen hur långt man drar det får brudens personlighet avgöra.
Ha det så kul!
Du vet tv-programmet Doobidoo.