• smulis 87

bilbarnstol till en Polo

snart dax att köpa en större bilbarnstol till tjejen på 7 månader =)
    vi har acta gracos babyskydd just nu...
    sen så har vi en besafe izi kid x2 i framsätet som sonen på 2,4 år sitter i..
    så vi hoppas på att kunna hitta en bra smidig stol att kunna ha bakom den andra ..
    någon som har tips på en smidig stol?

kanske någon som varit i samma sits..med en Polo som inte är någon stor bil precis =P

• Svar på tråden bilbarnstol till en Polo
  • Cecci78
    smulis 87 skrev 2011-04-21 21:52:31 följande:
    snart dax att köpa en större bilbarnstol till tjejen på 7 månader =)
    vi har acta gracos babyskydd just nu...
    sen så har vi en besafe izi kid x2 i framsätet som sonen på 2,4 år sitter i..
    så vi hoppas på att kunna hitta en bra smidig stol att kunna ha bakom den andra ..
    någon som har tips på en smidig stol?

kanske någon som varit i samma sits..med en Polo som inte är någon stor bil precis =P
    Hur mycket väger sonen? Jag tror jag hade köpt en ny stol til honom eftersom den du har bara går till 18 kg. En Britax Two Way tar inte så jättemycket plats trots att det är den stol du kan använda längst bakåtvänt och den är till 25 kg.
  • Cecci78
    Cecci78 skrev 2011-04-21 23:22:46 följande:
    Hur mycket väger sonen? Jag tror jag hade köpt en ny stol til honom eftersom den du har bara går till 18 kg. En Britax Two Way tar inte så jättemycket plats trots att det är den stol du kan använda längst bakåtvänt och den är till 25 kg.
    och låtit tjejen få besafen
  • cicci85

Jag hade köpt en stol som funkar till 25 kg, antagligen en britax twoway till storebror och låtit bebben ta över izin Om man har den monterad på sätet tar den väldigt lite plats.

Jag hade en seat ibiza med en britax secura i fram till lillen och britax twoway till stora barnet i bak, hade den monterad så han fick bra benplats.

• smulis 87
    Cecci78 skrev 2011-04-21 23:22:46 följande:

han väger 12 kg =)

ska kolla in den :)

• smulis 87
    cicci85 skrev 2011-04-22 08:53:58 följande:
    Jag hade köpt en stol som funkar till 25 kg, antagligen en britax twoway till storebror och låtit bebben ta över izin Om man har den monterad på sätet tar den väldigt lite plats.

Jag hade en seat ibiza med en britax secura i fram till lillen och britax twoway till stora barnet i bak, hade den monterad så han fick bra benplats.
    vad menar du med om man har den monterad på sätet? vart ska den annars va =P
    kan nog bli så att hon kommer få ta den fram och en ny till sonen..
  • cicci85
    smulis 87 skrev 2011-04-23 20:17:54 följande:
    vad menar du med om man har den monterad på sätet? vart ska den annars va =P
    kan nog bli så att hon kommer få ta den fram och en ny till sonen..
    Hehe, va visst lite otydlig man kan ha den monterad med klacken infälld på sätet eller utfälld utanför sätet

Väger han bara 12 kg skulle jag inte välja twowayen utan en mer ombonad som får plats i bilen. Han kommer ju få plats bakåtvänt tills han är minst 5 år ändå. Om det fåt plats i bilen skulle jag välja en britax multi-tech.
  • smulis 87
    acicci85 skrev 2011-04-24 11:01:00 följande:
    Hehe, va visst lite otydlig man kan ha den monterad med klacken infälld på sätet eller utfälld utanför sätet

Väger han bara 12 kg skulle jag inte välja twowayen utan en mer ombonad som får plats i bilen. Han kommer ju få plats bakåtvänt tills han är minst 5 år ändå. Om det fåt plats i bilen skulle jag välja en britax multi-tech.

ahha okej =)

jag vill ju ha den bakom den andra helst så både jag och min sambo kan köra bilen men rädd för att de inte kommer att gå utan slutar med 2 nya stolar..inte billigt men...dyrt med en ny bil med =P

ska kolla multi-tech..

kanske går att sätta safen bak och den nya fram och de ger mer plats..men man ska ha hjälp att prova ut med..och säkert inte alla som är så hjälpsamma heller =/

Svar på tråden bilbarnstol till en Polo