• cascada79

Hur många kolhydrater i vin?

Hur många kolhydrater är det i 1 dl vin (10 cl)?
    Någon som vet?

• Svar på tråden Hur många kolhydrater i vin?
  • Sötnöten

Knappt inga! Kör du GI? Då kan du dricka rött vin. Det påverkar inte kolhydratsintaget. Det "enda" som påverkar kroppen när du dricker rött vin e att fettförbränningen stannar av om du dricker mer än 1 glas, för kroppen koncentrerar sig då på att förbränna alkoholen.

Så om det e något du ska dricka när du kör GI e det Rött vin. Absolut inte öl å ren sprit!

Skål! ;) 

• cascada79

Tack för svaret!!

Men den här ölen som heter Bright, innhåller bara 0,76 gr kolhydrater på 10 cl...... är den inte ok då?

• Sötnöten

Vet inte. Det ses nog som ganska mycket eftersom att 1dl inte e så mycket. om du skulle dricka 1 liter öl (ca 3st om de e 33cl i varje) så har du direkt sugit i dig 76g kolhydrater. Men alltså, lite kolhydrater en dag kanske inte skadar så mycket. =)

Jag själv kör inte GI, utan jag vet detta för min man tränar mycket, å då äter man ju rätt så likt GI. Mycket protein å lite kolhydrater. =) Han dricker rätt mycket öl ändå. ;) 

• honutannick

När jag körde GI fick jag höra att det var ok att dricka torrt vitt vin, men jag vet inte hur mycket kolhydrater det innehåller.

Jag kan även tillägga att jag fuskade på helgerna med både mat och dryck men jag gick ner ändå Glad

Svar på tråden Hur många kolhydrater i vin?