• Smokie

Kraftig yrsel vid mens,fler??

Hade en väldigt riklig menstruation denna månad och har sen i måndags vart riktigt yr. Är trött, orkar knappt ens sitta upp emellanåt.
    (Har även fått springa på toa stup i ett)
    Det är väldigt otäckt, trodde ett tag att jag var allvarligt sjuk, men nu börjar det gå åt rätt håll. Finns det fler som får yrsel (kraftig så hela rummet snurrar)vid mens? Vad kan man göra åt det? Tips, ideer?Tänkte åka upp och kolla blodtryck och värden imorgon...

• Svar på tråden Kraftig yrsel vid mens,fler??
  • emmye

hej

jag brukar svimma när jag får mens...visst är det obehagligt..

• Meline

Du kanske har järnbrist, det kan man bli både yr och trött av och är lätt att få vid mens. De kommer iaf att titta på det när de kollar blodtryck och värden så om det är det får du tabletter med järn mot det.

• Speedway

Jag blir jätte yr när jag har mens. helt dåsig, känns som om jag ska svimma närsomhelst, känner mig nästan bakis eller vad man ska säga. Plus att jag har en sån fruktansvärd mens verk oxå. Men jag har hört att det blir bättre efter att man har födit barn. Kram

• LillaMy78

Min syster svimmade på stan en gång pga mensen. Hon kördes till akuten, så fick hon starka tabl utskrivna. Hon hade även jättesmärtor vid mens. Blev mycket bättre med medicinen!

• Anonym (Yrsel)

Ja jag känner mig oxå så just nu! Första gången jag blivit så vid mens.

Har aldrig känt så tidigare vid mens. Men började vara yr och matt i går, var på toa varannan timme i natt typ. Trodde helt enkelt att jag var gravid igen (förra graviditeten var jag jätteyr mellan Äl och BIM och så töttheten och kissnödigheten. Så jag blev helt paff när jag fick mens idag! jag som var idiotsäker på att jag var gravid och trodde att jag inte skulle få någon mens, så kom den 3 dagar för tidigt. Så nu sitter jag här och är yr, matt och huvudvärk. Enligt tidigare inlägg så får jag väl pallra mig till apoteket och köpa järntabletter.

• Anonym

ja jag ska bara säga att ja undrade samma sak....i förrgår o i går va jag jätte snurrig o sedan höll jas på att svimma....tänkte me en gång att nu är ja nog gravid igen...har 2 barn sen tidigare... men ja har inte fått tebax mensen efter senaste bebis....men idag så verkar de som att ja fick den.....men de är jy konstigt att man kan bli så dålig inför mensen...hmm lustigt

• Anonym (Yrsel)

Trådstartaren:
    Är det FÖRSTA gången du känner dig så här oxå?

• Smokie

Ja, det är första gången! Var till min gynekolog igår, allt såg bra ut, både blodtryck och blodvärden. Kollade även med ultraljud.Kan vara sömnbrist som är orsaken, har en 13 månaders tjej och har inte sovit en hel natt på över ett år. Ska träffa en läkare på måndag.

Konstigt är det.... men nu har mensen slutat och det börjar..peppar peppar...kännas lite bättre, även om jag fortfarande är väldigt väldigt trött.

• Anonym (Yrsel)

mm skumt är det verkligen.
    Fast det finns EN sak som skiljer sig mot graviditetssymptom. jag är ISKALL, inte varm.

• Smokie

Anonym, Yrsel...hur mår du idag?

• Anonym (Yrsel)

Idag mår jag bra. Bara lite mensvärk. Och blöder väldigt mkt.

• Troll20

Jag är precis som du plus att jag med åren har fått en fruktansvärd mensvärk.

Sist jag hade mens hade jag så ont att jag spydde av smärta, så värktbletterna hälpte ej för de kom upp med en gång. Till sist hade jag så ont at jag kröp av smärta. Min sambo skjutsade in mig till akuten. Blev inlagd med en gång och fick ketogan intravenöst. Fick stanna på sjukhuset en dag efter detta.

Läkaren sa att man kan skriva ut hormonpreparat mot detta. Då motverkas både värk, stora blödningar och yrsel.

• Anonym (Nyfiken)

Hur gick det sedan, blev du hjälpt av hormontabletter?

Svar på tråden Kraftig yrsel vid mens,fler??