• Red Velvet

Vilken foundation är den bäst täckande? Behöver tips!

Jag söker efter en absolut supertäckande foundation då jag har blemmor i ansiktet med jämna mellanrum. Det röda liksom lyser igenom trots concealer och puder.
    Några rekommendationer?

• Svar på tråden Vilken foundation är den bäst täckande? Behöver tips!
  • rockdoll

Vad har du för concealer?
    Jag kan tipsa om att skaffa en BRA concealer till att börja med, för en foundation kommer inte täcka några blemmor om inte concealern gör det.

Bra tips är MUS Cover all mix som du kan blanda och greja med tills du får exakt rätt färg för din hudton.
    Annars en colour corrector i grönt om du har mycket röda fält i ansiktet.

• SsandraAA

Estee lauder double wear fondation och Helena rubenstein magic conceler bättre hållbar het och täckning finns inte

• Londoner

For mig (som ar en riktig foundation-nord) har alltid MAC's Studio Fix funkat bast. Jag ar en san dar som vill tacka ALLT, vill inte att nagra naturliga fraknar eller nagot ska synas igenom. Porslinsdocka ar det som galler, oh yes Flört

Finns bade som flytande, Studio Fix Fluid, och puderfoundation som ar heltackande (jag brukar anvanda bada). De ar ratt dyra dock, en lite mer budgetvanlig favvo ar L'Oreal's True Match. Skrattande 

*vantar spant pa fler tips* 

• FruLiNi

Jag vill också vara porslinsdocka. Har testat Lancome och Dior men är inte nöjd. Kanebos cremepuder är bra, är det någon som testat Kanebos foundation?

• Indianica

När jart jag riktigt flammig och jobbig hy, då smetar jag in hela ansiktet med en foundation som heter Full cover och den kommer ifrån Clinique (finns på Kicks) Man ser ut som en porslinsdocka då! Samma sak gäller Joe Blascos foundation som dock är svår att få tag på (finns t ex på hudoteket.se)., den används på TV, så bra täckning ger den Dock kan den (samt full cover) rätt fort tendera att bli lite blank, så man får pudra ofta...men fin är man Till vardags funkar den bra som concealer under ögonen. Då har jag I.D Bare Minerals i ansiktet, den kan man bygga på lite extra vid behov.

En lite skir rätt täckande variant är Absolut teint Ultra från Lancome, den kan man också bygga på lite extra där det behövs. Ät pudrigare än Full cover.

• Red Velvet

Jag har haft make up stores produkter nu senast och de var inte för mig.
    Ska testa clinique till att börja med och se hur dom funkar. Tyvärr är säljarna på kicks här i stan inte de bästa - senast sålde de fel grejer till mig och kunde inte riktigt sin sak.

• Red Velvet

Tack för alla tips förresten!

• Hallonmopeden

Indianica; jag har inte sett Clinique Full Cover någonstans. Är det en foundation?

• Callina

Någon som testat Cliniques pigment, tror jag den heter?

• Sarabella

Clinique even better foundation är superbra enligt mig. Kör även med even better serumet för att bleka pigmentfläckar och acneärr. Dyrt, men funkar för mig! Lycka till!!

• MeijaMaria

tips: börja med att ta hand om din hy med bra produkter från t ex exuviance och dermalogica som hudvårdssalongerna ofta använder. Exuviance och Dermalogica har bra foundations som vårdar din hy ,då kanske du slipper dina blemmor och slipper täcka så mycket . Det kan vara så att ju mer du täcker desto mer blemmor får du??

jag varvar mellan Exuviance och Dermalogica, sen har jag lite mineralpuder/mineralfoundation över , det täcker jätte bra utan att täppa till porerna Glad

• Callina
    Sarabella skrev 2011-04-25 08:41:09 följande:
    Clinique even better foundation är superbra enligt mig. Kör även med even better serumet för att bleka pigmentfläckar och acneärr. Dyrt, men funkar för mig! Lycka till!!
    Den har jag läst om, kanske värt att prova.. hur lägger den sig på huden, den syns mycket antar jag?
  • Callina
    Callina skrev 2011-04-25 11:29:10 följande:
    Den har jag läst om, kanske värt att prova.. hur lägger den sig på huden, den syns mycket antar jag?
    Syftar på clinique even better foundation.
  • Londoner
    Callina skrev 2011-04-25 11:29:54 följande:
    Syftar på clinique even better foundation.
    Jag var inte jatteimpad av den, den tacker inte sa mycket som jag vill. Den ar okej, men inte battre an billigare marken. Ska testa Cliniques Continuous Coverage nasta gang, enligt hemsidan ska den vara heltackande:

http://www.clinique.co.uk/products/1599/Makeup/Foundations/index.tmpl 
  • litengunnarolle

Jag kan varmt varmt rekommendera Mary Kays foundation! Det ser inte ut som att man har på sig foundation, det blir ingen kak-effekt alls, och man kan ha på flera lager på jobbiga områden. Mary Kay arbetar genom konsulter som kommer hem till ens hus och har "klasser". De har en hemsida http://www.marykay.se/

Svar på tråden Vilken foundation är den bäst täckande? Behöver tips!