• mamma till tre busungar

Solglasögon till glasögonbärande barn?

Jag undrar hur man gör med ett barn som har glasögon men behöver solgllasögon nu när solen kommit fram? Finns det sådana här solglas som man kan klicka på de ordinarie glasögonen för barn?

• Svar på tråden Solglasögon till glasögonbärande barn?
  • Pallas

Det borde finnas, tycker jag. Tror jag sett det. Vi gjorde så att vi köpte tre likadana bågar på ett sånt där "köp tre betala för en"-erbjudande. Då fick man välja slipade solglas i ett par. Mycket smidigt och billigt. Ett annat plus är att vi alltid haft reservdelar när glasögonen gått sönder, iom att vi kunnat ta från andra bågar.

Linda1976 skrev 2011-04-22 14:15:15 följande:
    www.polaroideyewear.com/en/Collection/product...= Suncovers för barn. Annars är som Pallas säger, slipade solglas bra!
    Men jag förstår inte....sätter man suncovers utanpå de vanliga glasögonen? Som ett till par glasögon?
  • Pallas

Ja, det sitter ett slags clips på som man klämmer fast. Funkar bra, jag har haft det själv.

Pallas skrev 2011-04-23 21:15:27 följande:
    Ja, det sitter ett slags clips på som man klämmer fast. Funkar bra, jag har haft det själv.
    Låter ju fiffigt
  • Linda1976
    mamma till tre busungar skrev 2011-04-23 20:32:25 följande:
    Men jag förstår inte....sätter man suncovers utanpå de vanliga glasögonen? Som ett till par glasögon?
    Suncovers är som ett par riktiga solbrillor man sätter utanpå glasögonen , clip on är såna man fäster med så "klor" på själva glasögonen. Lite olika alltså. Suncovers täcker ju bäst mot solen...
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • SaramedM
    Pallas skrev 2011-04-23 21:15:27 följande:
    Suncovers är inte med clips, det är som stora solglasögon man sätter ovanpå vanliga glasögon
    Mycket bättre än clips tycker jag även omman ser ut som nått från startrek...
  • Pallas
    Linda1976 skrev 2011-04-23 22:02:13 följande:
    Suncovers är som ett par riktiga solbrillor man sätter utanpå glasögonen , clip on är såna man fäster med så "klor" på själva glasögonen. Lite olika alltså. Suncovers täcker ju bäst mot solen...
    Ah, förlåt, jag läste inte länken. Kanske ska kolla på såna där suncovers till mig själv. Kan inte ha linser pga pollenallergin och är ljuskänslig. Ingen bra kombo med glasögon som centrerar allt ljus rätt i pupillen.
  • SaramedM
    Pallas skrev 2011-04-24 10:30:30 följande:
    Ah, förlåt, jag läste inte länken. Kanske ska kolla på såna där suncovers till mig själv. Kan inte ha linser pga pollenallergin och är ljuskänslig. Ingen bra kombo med glasögon som centrerar allt ljus rätt i pupillen.
    jag är  jätteljuskänslig och jag barta älskar mina
Svar på tråden Solglasögon till glasögonbärande barn?