• mikaelak

frågor om pumpning

hej, jag ska bort ett par timmar ikväll, max 3 timmar, och min sambo ska då vara själv med våran 10veckors bebis, så jag ska ge mig på att pumpa första gången (om hon tar flaskan nu på dagen såklart, ska prova snart)
    jag undrar bara, hur mycket mjölk ska man pumpa ut? en hel flaska? mer?
    hur varmt ska man sedan värma upp den till, om man värmer i vattenbad?
    ställer man bara in nappflaskan direkt i kylen när man har pumpat ut?
    tänkte handpumpa när hon ammar, så vi får se hur det går, och jag ammar henne precis innan jag drar, så förhoppningsvis går det bra med maten.
    känner mig lite korkad, men jag har bara ammat hittills, så har inte behövt fundera över sånt här......

• Svar på tråden frågor om pumpning
  • lunkentuss

Det där är nog väldigt olika, men när min var runt 2 månader så drack hon ca 110 ml utpumpad mjölk innan hon var nöjd...

Ställ flaskan direkt i kylskåpet ja och värm i vattenbad tills det är fingervarmt =)

• Finesse

Min son är 8 veckor och äter allt mellan 150-200 ml bröstmjölk/ersättning.. (ibland är det ren bröstmjölk, ibland bara ersättning och ibland 50/50, håller på sluta amma honom).

Ebba 071228, Hampus 110225
  • lixomsofie

OJ! Min lilla är tre veckor och tre dagar och äter 110-130 ml var fjärde timme... bröstmjölk kan tilläggas och ingen ersättning.. låter som mycket nu när jag läser om era!

Svar på tråden frågor om pumpning