• heid

hormonbehandling

Hej alla!

Jag och min tjej försöker få koll på hennes ägglossning, hon har någorlunda regelbundna perioder men inte så att man kan ställa klockan efter dem. Ni som har fått hormonell hjälp, hur gick ni tillväga för att få den? Vi får bara nej från landstinget, både för hormonell hjälp och för blodprov för att kunna åka till Danmark. Tacksam för alla tips och trix som finns!

• Svar på tråden hormonbehandling
  • FruG

Testa med ägglossningstest!

Annars skulle jag nog tipsa er att vända er privat om landstinget inte hjälper er.
    Men om hon har någorlunga regelbunden cykel och äl-testen visar att hon har äl så behöver ni troligtvis inga hormoner. För jag antar att det e insemination ni ska göra? Det går ju att göra i naturlig cykel.

• Hjärtefröjd

Jag och min man är oförklarligt barnlösa och har inseminerats under det senast halvåret.

Jag har egen ÄL, men har fått hormoner för att utveckla fler äggblåsor och på så vis öka chansen att bli gravid.

• heid

Hjärtans fröjd; hur gick det till när du fick hormoner? Var ni på vårdcentralen eller via Kvinnokliniken? Håller tummarna för er!

• Hjärtefröjd

Vi gjorde vår utredning privat på Andrologen på Sophiahemmet. Jag blev erbjuden hormoner direkt utan att efterfråga det, eftersom min läkare anser att det ökar chanserna till graviditet även när man jag egen ÄL.

Svar på tråden hormonbehandling