Kan man få ut skilsmässopapper och sedan inte använda dem?
Som rubriken lyder.
Som rubriken lyder.
det kan du få göra har en bekant som beställde hem sina för att vissa mannen om han inte skötte sig blev det skilsmäss.
Jag vet inte om jag förstod dig rätt, men jag och min ex-make ansökte om skilsmässa hela 6 gånger innan vi slutligen skrev under och det blev äktenskapskillnad (skilsmässa).
Bara för att man ansöker om det så måste man inte fullfölja det. Har man små barn måste man alltid ha 6 månaders betänketid, och sedan har man ytterligere 6 månader på sig att skriva på. Gör man inte det blir man inte skild.
Förstår inte riktigt hur du menar? De kan ju inte tvinga någon att begära skilsmässa för att man beställt pappren.
Hade mina 1 år i ryggsäcken före jag äntligen la fram dem hos exet. Dem va ifyllda o hade min underskrift. Va bara visa henne sen o lämna i hos tinget. Bäste jag har gjort kan jag säga.
www.domstol.se/Ladda-ner--bestall/Blanketter/Skilsmassa-bodelning/Gemensam-ansokan-om-aktenskapsskillnad---DV-163/
Du kan skriva ut den själv utan att behöva ringa någon..
Tack alla snälla för svaret. Jag tänkte göra som en av de anonyma skrev, ge dem till min make som en varning om han inte sköter sig. Han är den som tar ut "semestern" när jag är den som jobbar och så har det varit i 6 år nu. är ganska less. nu är han iväg igen och vägrar förstå varför jag känner mig försummad. Vi har två små barn.