Vart tillverkas märket?
Liten undran vart Brio, Emmaljunga och Teutonia mfl. tillverkas om någon vet . Bugaboo vet jag att den kommer från Nederländerna....
Liten undran vart Brio, Emmaljunga och Teutonia mfl. tillverkas om någon vet . Bugaboo vet jag att den kommer från Nederländerna....
Teutonia är tyskt, Brio och Emmaljunga svenskar.
Jag vet, men VART tillverkas dem. Att märket är svenskt behöver inte betyda att de är tillverkade här!
Eller förresten, vart dom tillverkas var ju frågan...
Teutonia är jag rätt 100 på att den tillverkas i just Tyskland.
Brio och Emmaljunga BORDE ju tillverkas i Sverige, men har inte ett hum om det tyvärr.
står det inget om det på deras hemsida då?? Borde ju stå under företagsinfo....annars så skicka ett mail
Brio är mig veterligen det enda märket som TILLVÄRKAS i sverige
kollade Emmaljunga...den tillverkas i just Emmaljunga
Att jag inte tänkt på att det kanske står på deras hemsida
men det kan ju inte stämma !! vi va inne å kolla hos en återförsäljare av emmaljunga när vi letade vagn o hon sa at innan så gordes dom just i emma ljunga men att dom nu har flyttat tillvärkningen utomlands!!
Hej för iallafall över ett år sedan gjordes emmaljungas chassin i Tyskland iallafall!
Enligt en av barnvagnsaffärerna här i stan så tillverkas de flesta barnvagnar i Kina.
enligt Emmaljungas hemsida så tillverkas vagnen i Emmaljunga.....sen om de talar sanning eller ej det vet jag inte!!
Emmaljunga tillverkas i POLEN, tyget skärs till i Emmaljunga :)
Man kan åka till Polen och köpa en Emmaljunga för en struntsumma...
I princip tillverkas ALLA vagnar i Polen...
kopierat från deras hemsida....
"Idag är vissa steg i tillverkningen av barnvagnar automatiserad men andra förblir ett gediget hantverk. För att vi skall ha fullständig kontroll över kvalitén, tillverkas nästan alla delar till barnvagnarna på fabriken i Emmaljunga.
Här, i vår moderna och miljöanpassade fabrik i Emmaljunga, Sverige, monteras också delarna ihop. En riktig Emmaljungavagn kan bara vara tillverkad i Emmaljunga.
Vi är stolta över att vara Europas äldsta och förmodligen modernaste barnvagnsfabrik."
Emmaljunga tillverkas i Polen!
Man kan köpa en barnvagn som är tillverkad i samma fabrik för under halvapriset. Det står dock annat märke på den
"nästan alla delar..."
Det kan man ju tolka hur man vill
Emmaljunga görs i Polen iaf. Teutonia görs i Tyskland iaf (kanske görs vissa delar i kina vet inte närmre) Hartan gör ALLT i tyskland iaf.
Inget om Brio?
brio GÖRS i sverige iaf när vi köpte våran
Jobbar med barnvagnar när jag inte är mammaledig och jag minns att för något/några år sedan berättade Brio att de skulle låta tygdelar sys i polen (tror jag det var) utomlands var det iaf, för att det var billigare så. Och jag vet att ibland har det varit så att tygdelarna blivit försenade pga detta. Chassina sattes då ihop här i sverige men vet ej hur det är nu.