• Fru Massu

Vill ha den bästa inhandlingslistan tack :-)

Jag är ute efter en bra inhandlingslista på allt man behöver till barnet som dessutom är uppdelad efter månader tex "första månaden köps detta och andra månaden detta och ända till sista månaden"... är de någon som har en färdig sådan lista som är villig att dela med sig?

varför jag vill ha en sån lista är för att jag tycker om att planera i förväg

jag gör död till liv åt dig
  • Svar på tråden Vill ha den bästa inhandlingslistan tack :-)
  • Fru Massu

ser ut som om jag kommer få göra en egen snart hahaha

• akada

ooh jag väntar svar med=) Ska förhoppningsvis om inget går fel, få mitt först barn i dec=)

• Fru Massu

samma här ska oxå få i slutet av dec.

dock har jag nu gjort en egen iköpslista utifrån mina behov nu så allt står inte med på denna

• Jagsajudet

Jag var likadan som du, ville planera, handla och förbereda!

Jag vill påstå att det är bättre att bara köpa lite och sen handla det ni behöver, alla är ju olika och du kanske inte alls känner att du är i behov av en ringsjal att bära bebisen i.

Lite exempel på saker som är bra att ha klart när bebis kommer tyckte JAG va:

Vagn
    Babyskydd (om ni kommer åka bil)
    Säng
    Blöjor
    Tvättlappar
    Tops + koksalt (rengöra navel)
    Några set med kläder till bebis
    Flaskor, ersättning (om du inte tänkt amma)
    En go och mysig filt
    Amnings-bh
    Balja att bada i
    Amningsinlägg (jisses vad jag läckte)
    Bindor (i olika storlekar, för avslaget)

Ja det blev en del ändå..

Vi hade även skötbord när bebis kom, men det är inte nödvändigt!
    Många är förtjusa i bärsele och/eller bärsjal. Köp inte innan du provat, alla barn (och ryggar) gillar inte det! Kanske har en kompis nån ni kan prova? Ibalnd kan man även låna på bvc. Kolla vad som passar er bäst.

Svar på tråden Vill ha den bästa inhandlingslistan tack :-)