• MammaEmelie91

Vi drömde liknande drömmar, vad betyder detta?

Drömde att min sambo tog bilen med med vår son och skulle åka nånstans, efter en liten bit fick bilen sladd och  flög rätt ut i skogen o studsade på sidan men ställde sig på alla 4 hjul igen. Jag stod en bit bort och såg alt.. Tog upp telefonen och ringde 112 men dom tog mig inte på allvar, iallafall så sprang jag efter en stund upp dit efter att jag hört sonen skrika, när jag kom fram så hade han tystnad och jag frågade "Hur mår Lias?!" helt hysterisk så klart. Min sambo kollar då upp på mig och säger "Jag tog bort honom härifrån nu" Alltså att han hade dödat honom.

På morgonen berättade jag detta för sambon och då berättade han att han drömt att han lämnat sonen i badkaret och när han kom tillbaka hade hela badkaret fyllts med vatten och sonen hade drunknat.

Båda två drömde att vår son dog. Vad betyder detta?!  

mammatillebbaa.blogg.se - 19år, mamma till Ebba (feb -08) och Lias (dec -10)!
  • Svar på tråden Vi drömde liknande drömmar, vad betyder detta?
  • Rhoda Horswunce
    Alltså, det är otroligt vanligt att drömma att ens barn skadas eller dör, men oftast kommer man inte ihåg det dagen efter. Antagligen är det hjärnans sätt att träna sig inför situationer som kan uppstå i verkligheten. Som din sambos dröm, att han lämnade sonen i badet - det drömde han förmodligen för att hans undermedvetna (eller vad man nu vill kalla det) vill påminna honom om att han inte ska lämna honom ensam i badet.

När man drömmer något sådant här kommer man som sagt oftast inte ihåg det, men om man sedan ser eller hör något i verkligheten som påminner en om drömmen så blir den plötslig glasklar. Det är mycket möjligt att din sambo drömmer sådana där drömmar var och varannan natt, men att han just den här gången kom ihåg det då du själv berättade om en liknande dröm.

Förstår att det känns lite otäckt, men jag kan försäkra dig om att det här är helt normalt, de allra flesta drömmer sådana här drömmar då och då, och det finns inget sådant som sanndrömmar.
  • Bonsaiii

Det betyder att ni är två människor som ständigt vill ert barns bästa och inte vill att ngt ska hända honom. Ni skyddar honom hela tiden och oroar er. Ingen sanndröm vad jag kan se.

• Popov

Ni drömmde två olika drömmar

I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies
  • Bonsaiii

Popov;
    Det står LIKNANDE drömmar inte lika drömmar så ja de drömde 2 olika drömmar.

• Popov
    Bonsaiii skrev 2011-04-23 06:35:24 följande:
    Popov;
    Det står LIKNANDE drömmar inte lika drömmar så ja de drömde 2 olika drömmar.

Det var inte liknande. Hon drömmde att sambon körde bil.

Han drömmde att han var hemma.

• Bonsaiii

Varför hänger dy inne på "medialt" här på fl när du bara lämnar sarkastiska och griniga kommentarer tänk på ditt karma! ;)

• Popov
    Bonsaiii skrev 2011-04-23 20:23:51 följande:
    Varför hänger dy inne på "medialt" här på fl när du bara lämnar sarkastiska och griniga kommentarer tänk på ditt karma! ;)

Sarkasm? Slå upp ordet (hemläxa!)

Är man grinig om man påpekar brister i ett påstående?

• Bonsaiii

Jag orkar inte ens försöka, för tråden handlar inte om dig popov. My bad från början, förlåt ts.

• mammageno

Har ni sett eller hört ngt om ngt barn som dött pratat om det eller så? Det är säkert ngt ni snappat upp och bearbetat IOM att det berörde er

• MammaEmelie91

Tack för era svar! Jag är inte den som tror att drömmar betyder något särskilt egentligen men att just båda två drömde samma natt att sonen dog fick mig att.. ja fundera eller något.

Mammageno: neej vad jag kan komma på så har vi inte det =) 

mammatillebbaa.blogg.se - 19år, mamma till Ebba (feb -08) och Lias (dec -10)!
Svar på tråden Vi drömde liknande drömmar, vad betyder detta?