• kaffeochkaka

finns det vit griffelfärg?

ja, som rubriken lyder. är det någon som vet?

• Svar på tråden finns det vit griffelfärg?
  • jassikan

Vet ej. Men det finns självhäftande plast som fungerar som whiteboard. Det kanske kan vara något?!

• kaffeochkaka

gör det? det skulle kunna vara något! :) dock missar man väl då magnetfunktionen (hade planer på o måla med sån färg underst) ? var hittar jag sån här plast?

• bomull

Kanske går att måla med magnetfärg under ändå? Borde bli magnetiskt igenom plasten.

• jassikan
    kaffeochkaka skrev 2011-04-23 07:54:23 följande:
    gör det? det skulle kunna vara något! :) dock missar man väl då magnetfunktionen (hade planer på o måla med sån färg underst) ? var hittar jag sån här plast?
    Bauhaus har haft förut i varje fall, men de har bytt märke på sin dekorplast så jag är inte säker på att de har längre. Men de som säljer märket Alkor kan ha.
  • amasonas

Man kan ju måla över griffelfärgen tror jag, alternativt tapetsera.

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Thursday
    kaffeochkaka skrev 2011-04-23 07:54:23 följande:
    Men griffelfärgen är väl inte magmetisk, då får man ha magnetfärg också?
  • kaffeochkaka

ja alltså jag menade att måla först med magnetfärg, sedan med (VIT) griffelfärg om det funnits. men verkar ju inte göra det tyvärr o då är frågan om plast är ett alternativ. tina G, menar du måla över magnetfärgen? för griffelfärgen lär väl tappa sin funktion om man målar på den? tack för alla era svar!

• skorpionen80

Varför vill du ha griffelfärg och inte whiteboardfärg istället?

• skorpionen80

www.ideapaint.com/
    Vet inte om de säljer till Sverige fårn den sidan, annars finns ju eBay ;)

Finns säkert flera tillverkare av whiteboardfärg också, men dessa har jag stött på iaf.

Svar på tråden finns det vit griffelfärg?