• Nosan83

Till er med lammskinn i barnvagnen!!

Jag funderar nu på att köpa lammskinn till min dotters vagn.....hur tycker ni att dom funkar?? E det mysigt och varmt på vintern? Och hur funkar den nu på sommaren? Kan dom ligga rakt på den i kanske bara blöja?? lir inte för varm? Kan ni rek någon?

Tack!

• Svar på tråden Till er med lammskinn i barnvagnen!!
  • kickan89

Är lammskinn och fårskinn samma sak? Haha. Vi har haft fårskinn i dotterns vagn hela vintern, blir väldigt varmt :) Nu när det är varmare ute har vi tagit bort det, blev alldeles för varmt annars

• Nosan83

Tror det e ungefär samma sak ) Men har hört att den ska va sval när det är varmt och varm när det är kallt!! HmmObestämd
    Nån som haft fårskinn/lammskinn på sommarn??

• Kazeer

Jag har haft lammskinnet i vagnen året om. Varmt på vintern, svalt på sommaren.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Busbellan

När barnen var små så hade vi det i vagnen året runt, värmde gott på vintern och barnen åg svalt och skönt på det i bara blöja på sommaren

Mamma till Nora, August och Ella
  • morochmer

Funkar bra året om och om. Tänk på att köpa ett som inte är behandlat med gifter.

• Nosan83

A oki.....låter ju toppen. Får nog införskaffa en sådan! Vart har ni köpt era?

• LillTussa

Har haft mitt året om. Tvättat vid behov. Funkar super på vintern och på sommaren.. Trodde först inte det skulle funka på sommaren men det gör det..

Har både skinn från babyproffsen o från Jysk (enl uppgift giftfritt). Det från jysk tvättade jag upp innan anv. Just för att folk varit o pillat på dem. Det från bp var i påse när jag köpte. 

• LillTussa

Kan tipsa om att ha 2, för barnet kan kräkas å greja på skinnet , till slut blir det ofräscht och då har man ett medan det andra tvättas.

(och man kan köra i maskin med specialtvättmedel för fårskinn 30 grader) 

• akada

Jsg måste bara få säga ett par varningens ord till er som köper fördiga skinn.
    Jag har själv börjat bereda och fått veta att man bör inte köpa kromberedda skinn till sina abrn, det är giftigt, speciellt när skinnen kommer i kontakt med vatten dp kromet kryper ur. Det kan föra till att barnen blir llergiska. Så köp Ekologiskt skinn helst, se till att de inte ör krombehandlade! Litet tips bara =)

• morochmer
    Nosan83 skrev 2011-04-22 23:22:48 följande:
    A oki.....låter ju toppen. Får nog införskaffa en sådan! Vart har ni köpt era?
    Köpt direkt från "gården"
  • Nosan83

Beställde nu ett lammskinn från jollyroom....den som är barnvagnsdyna med hål i!!

Svar på tråden Till er med lammskinn i barnvagnen!!