• Anonym (fått bröstcancer)

Jag har fått bröstcancer...

Jag är 32år och har precis fått veta att jag har bröstcancer. Är livrädd!!

Började med att jag fick mitt andra barn i okt-10. Hade mkt mjölkstockningar då amningen kom igång. Men fick en knöl som inte ville släppa i ena bröstet. Va till läkaren i dec-10 som trodde på svullen mjölkkörtel , men att jag skulle kallas tillbaka i mars/april igen.

Va där nu i slutet av mars o då ville dom för säkerhets skull kolla upp det mer. Det vart mammografi, ultraljud och biopsi.
    Och i veckan fick vi alltså beskedet att jag har en elakartad cancertumör i mitt högra bröst. Det blir op nästa vecka och efter det vet man mer om ev spridning och så.

Kämpar  med att få lilltjejen som nu är 6mån att ta flaskan. Jag har fått tabl för att stoppa mjölkproduktionen o kämpar med det.

Jag är så ledsen och rädd. Vet att dom flesta botas men det finns ju dom som inte gör det! Är livrädd att inte få se mina barn växa upp. (de är nu 6mån och 3år) O min älskade man.

Vill uppmana alla som känner det minsta konstigt i sitt bröst att kolla upp det! Livet kan ändras så snabbt!

• Svar på tråden Jag har fått bröstcancer...
  • tinylove

hoppas op går bra och att det inte spridit sig!!

ha en mysig påsk nu me din familj!

/klara 

• boken

Hemskt.. hoppas det går bra :(

Kram!

• vis69

Tufft, men kämpa på! Kram!

• anju79

Usch så jobbigt för dig o din familj. Försök att vara positiv o kämpa på. Förstår dina känslor o oro för dig o din familjs framtid. Själv varit i den sitsen i höstas men gällande en annan sjukdom. Slutade dock lyckligt.
    Styrkekramar till dig.

• flowbeem

Jag är 32 år och har en dotter på två år. Fick veta att jag hade bröstcancer får en vecka sedan och ska in på operation nästa vecka. Jag vet vad du går igenom och känner samma rädsla själv, Kan bara säga var stark och ta en dag i taget. Våga prata om det och framför allt våga gråta.... Kram

• Anonym (T)

sitter med denna oro idag. Har precis fött barn och på BB uppstod en förändring av mitt högra bröst men som sedan tonades ner och gyn läkaren ansåg att det inte var något. Men en barnmorska nämnde att det såg ut som apelsinhud vilket jag igår tor reda på kan innebära 2 saker. Antingen är det celluiter eller tecken på cancer. Sitter därför nu med en stor klump i magen och har gråtit hela natten. Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp för bokning av tid och jag hoppas innerligt att det inte är något men jag vill vara 100% säker.

Ni som fått er diagnos har ni något tips till mig nu när jag ska till vårdcentralen? 

• flowbeem

Hmm... Mej ville dom inte veta av på vårdcentralen utan fick ett nummer direkt till bröstmottagningen i Gävle.
    Så jag kan nog inte tillföra så mycket på den punkten men tycker att du ska ta det lungt och försöka att inte oroa dig förens du varit på mammografin. Det behöver ju inte vara något.... Kram

• Anonym (fått bröstcancer)

Hoppas det inte är nåt konstigt med ditt bröst Anonym (T)!

O Flowbeem , känns som vi sitter i samma sits. Känns sorgligt o höra om dig o samtidigt skönt att få kontakt med någon annan som drabbats. Hoppas du förstår hur jag menar!

Jag opererades för 1v sedan. Det tog tumören i hö bröst samt 2 lymfknutor. De kunde ej se spridning genom lymfan som är ett positivt tecken :)

Men nu väntar vi på det slutgiltiga svaret från onkologen, bör komma om ca 2v. Vet att jag kommer få strålbehandling och sen skall de efter onkologsvaret besluta om cellgifter men de trodde att jag även skulle få det mkt pga av min låga ålder.

Vad har du fått för information innan op? Har de bestämt hur mkt av bröstet som kommer tas? Vill gärna hålla kontakt med dig!  Kramar

• flowbeem
    Anonym (fått bröstcancer) skrev 2011-05-05 12:09:38 följande:

O Flowbeem , känns som vi sitter i samma sits. Känns sorgligt o höra om dig o samtidigt skönt att få kontakt med någon annan som drabbats. Hoppas du förstår hur jag menar!

Jag opererades för 1v sedan. Det tog tumören i hö bröst samt 2 lymfknutor. De kunde ej se spridning genom lymfan som är ett positivt tecken :)

Men nu väntar vi på det slutgiltiga svaret från onkologen, bör komma om ca 2v. Vet att jag kommer få strålbehandling och sen skall de efter onkologsvaret besluta om cellgifter men de trodde att jag även skulle få det mkt pga av min låga ålder.

Vad har du fått för information innan op? Har de bestämt hur mkt av bröstet som kommer tas? Vill gärna hålla kontakt med dig!  Kramar
    Förstår precis hur du menar.... även om man aldrig skulle önska någon cancer så känns det skönt att veta att man inte är ensam. På mig ska dom utföra en tårtbitsoperation som dom så fin kallade det, så dom tar bort knölen och omkringliggande vävnad samt 1-3 lymfkörtlar...Så dom tar inte hela bröstet iaf, Och det blir det 5 veckors strålbehandling. Sen fick vi se beroede på det slutgiltiga svaret om det blir cellgiftbehandling.

Men hur går det för dig nu efter operationen? Kramar
    Anonym (fått bröstcancer) skrev 2011-05-05 12:09:38 följande:

Svar på tråden Jag har fått bröstcancer...