• Pojkmamma83

Köpa present till 2-årig flicka!!!

Min dotter fyller 2 år i maj. Jag vet inte riktigt vad vi ska köpa till henne i present. Eftersom hon har en äldre bror finns det mycket leksaker redan. Mycket bilar, lego, bilbana, tågbana, filmer, nallar. Hon är "flickigare" än brorsan sin men hon leker gärna med alla hans leksaker också. Hon har två dockor som hon vårdar "ömt" och inte låter någon annan leka med men det har inte förekommit så mycket "mammalek" ännu. Hon har en bobby car och en liten dockvagn.

Vi skulle vilja köpa något till henne som bara blir "hennes". Jag har begränsat med tid att gå i leksaksaffär utan barn men har väl tänkt lägga totalt 500-1000 kr på present.

Blir otroligt tacksam för tips, råd och glada tillrop, haha!!!
    GLAD PÅSK alla där ute.

• Svar på tråden Köpa present till 2-årig flicka!!!
  • Amazina

Min dotter fick en balanscykel "springcykel". Den tycker hon är kul. Annars böcker, leksaksspis, studsmatta, inomhusrutschkana, tunnel att krypa i, badleksaker mm mm.

• Mammat3

Köp lite dock grejer som exempelvis kläder blöjor nappar. Kanske en barnsäng/ stol. Finns ju så otroligt roliga saker nu som hon säkert skulle gilla :)

• Pojkmamma83

Ja, det finns ju så mycket att köpa. Docksäng/dockstol skulle nog vara mkt populärt. Springcykel också, har inte ens tänkt tanken. tackar tackar :)

Funderar på en servis i melanin, den är dock rätt dyr. Men hon gillar att laga mat vid deras lilla spis och sitta vid deras lilla bord....

• Återkommande gäst

Plastmat eller trämat! Små frukter, grönsaker och smörgåsar att servera dockorna. Finns även i tyg på Ikea (som också har massor av fina kastruller och serviser)

• Pojkmamma83
    M 78 skrev 2011-04-28 19:05:23 följande:
    Vi köpte det här till vår dotter som nyligen fyllde 2. lekmer.se/leksaker/dockskap/pippi-langstrump/...

Dottern älskar det verkligen. Sedan kan man köpa till möbler och dockor.
    Såg det på Ullared när jag var där (för första gången i januari) och var i valet och kvalet. Ska nog dit igen i sommar och kanske ska passa på och köpa det då om det finns kvar. Det var inte så stor skillnad i pris från Lekmer men om man köper till massa saker så sparar man några kronor tror jag. TACK för tipset. :)
  • Equal

Min 2 åriga dotter ääääälskar sitt Pippi Långstrump dockskåp!

• M 78

Vi skulle ha köpt huset på gekås men vi lyckades köpa dockor och möbler men sprang i från huset så då fick vi beställa huset på nätet 
    Vi hittade en rabattkod som gjorde så att det blev billigare på lekmer

• Dolphin

Klarar en 2 åring av en balanscykel?

Är i valet och kvalet om vi ska köpa en balanscykel eller trehjuling till vår son som blir 2 nu i maj...? HJÄLP!

• Pojkmamma83
    Dolphin skrev 2011-04-29 08:41:13 följande:
    Klarar en 2 åring av en balanscykel?

Är i valet och kvalet om vi ska köpa en balanscykel eller trehjuling till vår son som blir 2 nu i maj...? HJÄLP!
    Min dotter (2 år i maj)  skulle inte klara av en balanscykel men hon är inte så lång. Hon åker med full fart på sin bobby car, benen är i perfekt längd för den. Sonen är 4 år och är nog mer i rätt ålder för den. Men barn är ju olika med kroppsform och intresse. En kompis son är 2 och han är lång och smal och jag tror säkert att han skulle lära sig åka balanscykel på nolltid.
  • Alisa

Min dotters, 2,5 år,  favoritsaker är sin sparkcykel, en rosa barnvaroant med tre hjul för stabilitet. Det går långsamt, men hon är riktigt glad över den. Den har hon även en porslinsservis med Pippi-motiv som hon leker mycket med. Hon bjuder ofta på te 

Svar på tråden Köpa present till 2-årig flicka!!!