• odins

Törs man släppa upp sin 10-åring i Lisebergs nya AtmosFear?

Hej,

Tror ni att man törs låta sin 10-åring åka AtmosFear på Liseberg i sommar? Hon har hört att man får det som 10-åring. Stämmer verkligen det? Värsta är väl att man måste åka med själv.

Liseberg i sommar
  • Svar på tråden Törs man släppa upp sin 10-åring i Lisebergs nya AtmosFear?
  • Lena

Liseberg har längdkrav och inte ålderskrav. Så stora har inga krav på sällskap av vuxen. Kolla kraven på Lisebergs hemsida

• Carisma95

Åldersgräns brukar det inte vara, men däremot höjdgräns. Skulle tro (utan att hitta det på lisebergs hemsida) att det är 140 cm (?)

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • odins

Ja, längden är precis 140cm. OK. ......men törs man som förälder?
    Blir nog illa tvungen att åka med gahh!

• Lena
    odins skrev 2011-04-23 12:34:35 följande:
    Hade barnet inte vågat åka själv så hade jag tyckt det var för litet. Jag hade inte följt med sådan attraktion för barnets skull, då hade de fått vänta ett år till.
  • Agapi

törs man som förälder vad? låta sitt barn åka? De är ju inte farligt, sålänge hon är lång nog och följer alla andra regler (brukar vara saker som att man inte ska ha hjärt problem, problem med ryggen osv på de "större" attraktionerna) så är de väl upp till henne om hon vill? De blir ju inte mindre läskigt för att mamma sitter bredvid. Personligen kommer jag aldrig våga åka =P

• Carisma95
    odins skrev 2011-04-23 12:34:35 följande:
    Håller med Lena! (Om du nu naturligtvis inte VILL åka själv, för då är det ju en annan sak att samåka).
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • odins

Hittade att Barn i Stan hade testat AtmosFear när jag surfat runt lite:

http://www.barnistan.se/goteborg/1774

lite längre ner på sidan finns ett filmklipp som är hysteriskt kul och lite scary!
    Vet inte om jag blev lugnare precis.

Svar på tråden Törs man släppa upp sin 10-åring i Lisebergs nya AtmosFear?