Anonym skrev 2011-04-24 15:42:23 följande:
Det är absolut inte min uppfattning av området! Min bror bor där så jag är där ofta och ibladn under lite längre perioder, senast jag var där var för en månad sen ungefär.
Tvättstugorna är någorlunda lätta att få tag på tid, dock ryker dom rätt snabbt om man inte kommer i tid. Man har sån magnetbricka på nyckeln som man använder som upplåsning när man ska in i porten och i tvättstugan och det är även den man bokar tvätt-tid med. Minns inte hur många timmar man kan boka men jag vet att det finns tider nästan hela dygnet.
En sådan bricka fanns ju inte på den tiden. Men jag känner igen systmemet från där jag bor nu. Det fungerar ju eftersom att endast den som har tvättid kommer in. Området var som sagt Knivstas sämsta förut i alla fall, men är ju möjligt att det har blivit bättre efter att Knivsta blivit egen kommun. När jag gick förbi där för ett par år sedan och såg ett par "tält" gå omkring så tänkte jag dock att det kanske blivit ett Rinkeby i miniatyr, men det kanske bara var någon enstaka då.
Annars ligger det ju nära sjön Valloxen, vilket inte är fy skam. Badplatsen är dock inte den roligaste. Typisk svensk, grumlig slättlandssjö med dyig botten och knappat ingen sikt alls. Det är ju inte så farligt iofs. men det brukar vara full med skit från kanadagäss just på stranden där. Men lägenheter så när aen sjö är ju kanske inte direkt så vanligt, så på det viset är det ju bra.