• Mummy

Karibienkryssning med små barn?

Ska vara några veckor i USA till hösten tillsammans med dottern. Vi pratade lite löst igår om att kanske make och son skulle komma över i slutet av vår resa. Vi är båda lite sugna på en karibienkryssning och har kollat lite på en 7-dagars från Galveston.
    Mina funderingar är dock:
    1) Hur är det att kryssa med barn? Bör vi istället satsa på ett resmål och skippa kryssningen? (Barnen är då knappt 5 och 6½)
    2) Kryssningen skulle isf bli av i mitten av oktober. Hur är vädret där då? Är det för ostadigt för att lägga pengar på en kryssning?

• Svar på tråden Karibienkryssning med små barn?
  • Kinya

Hur kryssningen är med barn beror väl på vilket kryssningsfartyg ni väljer. Jag har hört att Disney har kryssningar och de borde ju vara rätt barnanpassade. Jag har ingen aning om vädret.

• Miami

Vi kryssade med royal caribbean i caribien i januari. Nu har vi inga små barn men jag lovar att det hade varit en perfekt resa för dem. Det var förresten fullt med barnfamiljer där. Det fanns allt möjligt för dem, barnpool, minigolf, barnklubb som hittade på aktiviteter mm, mm! Och för föräldrarna fanns det också roliga saker! Vädret var kanon, men det var som sagt i januari (jag tror dock att det kan vara orkansäsong där i oktober??) kolla upp det ordentligt först. Lycka till!

• Mummy

Tack för era svar. Enda företaget som åker från Galveston då vi vill åka är Carnival. För oss fyra skulle 7 dagar kosta 9.500 vilket låter (för mig) som ett bra pris. Inget bra pris dock om vädret är dåligt pga fel årstid

• evaoregon
    Mummy skrev 2011-04-24 10:55:04 följande:
    Tack för era svar. Enda företaget som åker från Galveston då vi vill åka är Carnival. För oss fyra skulle 7 dagar kosta 9.500 vilket låter (för mig) som ett bra pris. Inget bra pris dock om vädret är dåligt pga fel årstid
    Här kan du se omdömen av Carnival Triumph som är fartyget som du i så fall skulle åka med.  Det finns massor av aktiviteter för barn så det lär inte bli något problem.

Tänk på att dricks tillkommer!             

www.cruisecritic.com/memberreviews/getreviews.cfm&ShipID=148                                                                                                         
  • CosmicCat

Vi kryssade med Royal Caribbean då dottern var 5 1/2 och hon hade nog inte en tråkig stund på hela kryssningen. En sak att tänka på dock är att hösten är orkansäsong och även då det inte är orkanstyrka på vinden kan det vara ganske blåsigt och gungigt.

• requiem

Disney kryssningar verkade vara tortyr. Vi låg i samma hamn som en Disney kryssare. Misstänker starkt att man skulle drömma mardrömmar om mussepigg efter en vecka...

Vi åkte med kryssaren MSC Poesia ( MSC Criuses). Kan rekommenderas varmt. Det fanns en del barnfamiljer, tror inte det skulle vara några problem :) 

Svar på tråden Karibienkryssning med små barn?