• Madame Flod

Vilken färg är mest killig?

Jag har köpt två stycken collegetröjor till mina syskonbarn. De är ett tvillingpar, en flicka och en pojke. Nu undrar jag vilken unge som ska få vilken tröja.

Först tänkte jag att den blåa ska givetvis killen ha, men den gröna färgen är rätt killig den med. Vilken färg tycker ni är mest killig av de två?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken färg är mest killig?
  • SjälvaJag

Det där spelar ingen som helst roll. Men ljusgrön är snyggast och jag skulle gett den till killen och den blåa till tjejen, eftersom blått är lättare att kombinera pastellfärger som tjejkläder brukar innehålla

• Linda1976

Jag förstår inte frågan, såvitt jag vet har inte färger könskromosomer.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Kyanita

Olika barn passar i olika färger så jag hade gått efter det. Min lillkille passar jättebra i höstfärger så det blir ganska mycket sådana.

• Madame Flod
    SjälvaJag skrev 2011-04-23 20:00:59 följande:
    Det där spelar ingen som helst roll. Men ljusgrön är snyggast och jag skulle gett den till killen och den blåa till tjejen, eftersom blått är lättare att kombinera pastellfärger som tjejkläder brukar innehålla
    OK, du tänker så. Jag hade inte tänkt så långt.

Tröjorna är lite smått pastelliga, så jag tycker iofs att den gröna är lättare att kombinera med andra färger. Men tack för tipset :)
  • Madame Flod
    Linda1976 skrev 2011-04-24 00:09:28 följande:
    Jag förstår inte frågan, såvitt jag vet har inte färger könskromosomer.
    Eftersom du verkar ha svårt att tolka vad jag menar får jag väl omformulera mig.
    Vilken av färgerna passar bäst på en kille?

Men jag antar att du kommer att ha invändningar mot den frågan också...
  • Madame Flod
    Kyanita skrev 2011-04-24 00:13:56 följande:

Olika barn passar i olika färger så jag hade gått efter det. Min lillkille passar jättebra i höstfärger så det blir ganska mycket sådana.

Fast de här ungarna ser ju i stort sett likadana ut eftersom de är enäggstvillingar, och nu har jag bara grönt och blått att välja mellan.
  • Lena
    Madame Flod skrev 2011-04-24 10:00:05 följande:
    Fast de här ungarna ser ju i stort sett likadana ut eftersom de är enäggstvillingar, och nu har jag bara grönt och blått att välja mellan.
    Välj då efter vad barnen gillar för färger. Båda färgerna passar till en kille och till en tjej.
  • gobbledigook

Enäggstvillingar av olika kön?

• viseversa
    Madame Flod skrev 2011-04-24 10:00:05 följande:
    Fast sa du inte att det var en pojke och en flicka? Då KAN dom INTE vara enäggstvillingar det vet du väl?
  • Nelah
    gobbledigook skrev 2011-04-24 10:06:53 följande:
    Enäggstvillingar av olika kön?
    Reagerade också på det ???
    BF 2011-05-08 <3
Svar på tråden Vilken färg är mest killig?