Mobiltelefon till 9åring?
Min kusin fyller 9 år snart, min moster ska köpa henne en mobiltelefon i födelsedagspresent.
Jag, (som bara är 20 om det hjälper diskussionen...), tycker detta är jätte konstigt.
Varför behöver en nioåring en mobiltelefon? När hon endast har 5 minuter till skolan. Hennes mamma följer med Henne till skolan varje morgon i och med att hon lämnar mellersta barnet på dagiset som ligger bredvid, och går sedan hem eller på stan med det yngsta barnet.
Spela roll vad mamman gör efter det egentligen, grejen är den att hon både lämnar och hämtar barnen. Varför ska hon ha en telefon för? mamman har sagt att det är för att barnet vill ha en. för att "alla andra har en".
Har det verkligen ändrats så mycket på bara så få år? Jag fick min när jag var12, jag behövde den pga aktiviteter efter skolan osv. jag var tidig med mobil om man jämför med min årskull.
Ja, till min fråga, varför tror ni att en 9åring behöver mobil? Och kräver dagens samhälle det? När gav ni ert barn en mobil för första gången?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-23 20:55
till mina frågor*
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-23 21:03
Vill bara tillägga att denna tråd inte är menat som något påhopp, utan jag är bara nyfiken på hur ni resonerar samt hur samhället har utvecklats under bara 8 år