• Anonym

Dålig hy under graviditeten vad göra ?

Runt vecka 10 så började få lite acne i ansiktet och nu när jag är i v 15 så har det bara blivit värre vid pannan och på ena kinden och det är småfinnigt och rött. Köpte en tvål och en kräm idag när jag var på apoteket men dom visste inte om det skulle hjälpa nu när man var gravid att det har med hormoner att göra.

Ni som fått dålig hy under graviditeten satt det i hela tiden eller försvann det ?

Några tips på några bra produkter man kan använda ? Köpte Vichy på apoteket.

• Svar på tråden Dålig hy under graviditeten vad göra ?
  • Pickeli

Ja intr mycket att göra mer än att vänta ut dem tyvärr brukar bli bättre med tiden!

• Amazina

Jag fick också kass hy under min första graviditet. Hakan och runt munnen var värst, men jag hade småprickar överallt... och jag har tidigare typ aldrig haft en finne i hela mitt liv. För mig funkade egentligen ingenting. Jag gick till en hudterapeut som bara sa att jag skulle vara försiktig med produkter för finnarna var ju orsakade av hormoner, inte orenheter... Så hon rekommenderade ett aniktsvatten utan alkohol och någon svag svag peeling. Huden blev bättre så småningom. Typ efter v 20. Då väntade jag en flicka och nu är jag nyförlöst igen. Även denna gången en flicka. Ha dock haft perfekt hy hela graviditeten. Inte en finne!! Så jag tror inte att det har med barnets kön att göra, som många ofta påstår...

• Anonym

Får väl snällt vänta ut det, om bara det röda kunde försvinna känns som folk bara glor och del frågar vad har du ätit som du får finnar av. Tack för era svar puffar gärna för fler erfarenheter !

• Anonym

Jag är i vecka 11 nu och min hud har varit katastrofal redan från vecka 5 typ. Nu har jag ifs hormonell akne i vanliga fall också men det blev gvetvis värre. Jag testade med OCM, måste säga att min hud aldrig varit så fin trots diverse knottror..antar att man får vänta ut det..

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-26 10:05:33 följande:
    Jag är i vecka 11 nu och min hud har varit katastrofal redan från vecka 5 typ. Nu har jag ifs hormonell akne i vanliga fall också men det blev gvetvis värre. Jag testade med OCM, måste säga att min hud aldrig varit så fin trots diverse knottror..antar att man får vänta ut det..
    Vad är OCM ?
  • mamaleona

Jag har heller aldrig nästan haft en finne i mitt liv men då jag väntade flickorna (har 2st flickor o 2 pojkar) såg min hy gräslig ut från ca v 10-20, sen blev det bättre.

• Anonym
    mamaleona skrev 2011-04-26 13:13:40 följande:
    Jag har heller aldrig nästan haft en finne i mitt liv men då jag väntade flickorna (har 2st flickor o 2 pojkar) såg min hy gräslig ut från ca v 10-20, sen blev det bättre.
    Jag hoppas för varje dag att det ska bli bättre , tänk om jag väntar en flicka Skrattande
Svar på tråden Dålig hy under graviditeten vad göra ?