• benenikors2

Konstig i huvudet efter operation..

Jag opererade mina bröst i måndags och efter operationen och två dagar efter mådde jag bra..
    Men sen i torsdags började jag känna mig konstig, jag blev yr och illamående. Och jag kände att jag var tvungen att sätta mig ner efter att jag stått en längre stund eftersom jag blev yr, och kände att jag blev varm i kroppen.
    Det har nu pågått sen i torsdags morse och idag är det lördag. Det känns även som mitt hjärta slår for i mellan åt ibland i samband med att jag blir varm.. Det känns så konstigt i huvudet och jag blir rädd, vad kan detta vara?

Min mamma är undersköterska och jobbar på akuten och när jag säger till henne att jag blir yr om jag står eller sitter upp för länge säger hon att det inte är något, att det kan bli såhär efter en operation, men hon är min mamma och säger alltid att " det ordnar sig" när det är något..

Så, någon som vet? 

• Svar på tråden Konstig i huvudet efter operation..
  • Veritas18

Din mamma har rätt. Genomgick en operation för 1 mån sen och kände mig likadan de första dagarna. Det kan vara många orsaker bl.a en biverkning efter narkosen samt om du har fått smärtstillande som morfintabletter (en av biverkningar är yrsel). Om du är orolig så kan du alltid ringa vårdguiden.

• benenikors2
    Veritas18 skrev 2011-04-24 01:12:23 följande:
    Din mamma har rätt. Genomgick en operation för 1 mån sen och kände mig likadan de första dagarna. Det kan vara många orsaker bl.a en biverkning efter narkosen samt om du har fått smärtstillande som morfintabletter (en av biverkningar är yrsel). Om du är orolig så kan du alltid ringa vårdguiden.
    Okej, tack för ditt svar! :) hur länge höll det i sig för din del? :)
    Jag äter inga smärtstillande tabletter, så det kan inte vara pågrund av det.. konstigt att det ska hålla i sig såhär länge tycker jag.. 
  • Buspojkarna

Äter du värktabeltter fortfarande? Ofta får tabeltterna än att må ganska dåligt. Det är många som mår dåligt av de.
    Vad fick du utskrivet?

Jag åt tradolan efteråt och de gör lätt att jag får hjärtklappning mm

• benenikors2
    Buspojkarna skrev 2011-04-24 16:32:52 följande:
    Äter du värktabeltter fortfarande? Ofta får tabeltterna än att må ganska dåligt. Det är många som mår dåligt av de.
    Vad fick du utskrivet?

Jag åt tradolan efteråt och de gör lätt att jag får hjärtklappning mm
    Hej
    Nej, jag äter inte verktabletter på dagen mer, jag fick utskrivet citodon, men de tar jag endast till natten när jag ska sova. Annars vet jag att man kan bli lite konstig av dem, men eftersom jag inte tar de på dagen mer verkar det konstigt tycker jag.. :S  
  • Veritas18

Effekten av citadon sittef i minst 6 tim. Tar man de regelbundet så blir det en viss effekt. Du är kanske extra känslig.

Själv är inte jag det. Den effekten satt kanske 2 dagar efter op. Tar fortfarande morfintabletter vid smärta men jag mår varken illa eller börjar babbla om den blåa enhörningen som andra jag känner. Vi är alla olika.

Svar på tråden Konstig i huvudet efter operation..