• sessen

    Hur tidigt efter sex kan man testa?

    Hur tidigt efter samlag kan man testa om man är gravid jag testade 13 dagar efter, negativt... kan det ändå finnas en chans att jag är gravid?

  • Svar på tråden Hur tidigt efter sex kan man testa?
  • Lady without tattoo

    Hur står det på bruksanvisningen till testet? Där står väl när och hur du skall testa?


    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Tirun
    sessen skrev 2011-04-24 11:23:04 följande:
    Hur tidigt efter samlag kan man testa om man är gravid jag testade 13 dagar efter, negativt... kan det ändå finnas en chans att jag är gravid?
    Absolut finns det en chans! 13 dagar efter är nog lite tidigt, men det beror väl på lite när din nästa mens är beräknad? Lycka till!
  • sessen
    Tirun skrev 2011-04-24 11:39:53 följande:
    Absolut finns det en chans! 13 dagar efter är nog lite tidigt, men det beror väl på lite när din nästa mens är beräknad? Lycka till!
    Okej, det är så att jag har oregelbunden mens. Jag har inte planerat att bli gravid egentligen men skulle det vara nåt så är det mycket välkommet!
  • Tirun
    sessen skrev 2011-04-24 12:13:40 följande:
    Okej, det är så att jag har oregelbunden mens. Jag har inte planerat att bli gravid egentligen men skulle det vara nåt så är det mycket välkommet!
    Då håller jag tummarna=) Tror att jag har läst att typ 19-20 dagar efter senaste samlag är bra att testa om man ej har koll på mensen. Själv har jag nog fått plus ungefär 15-17 dagar efter, och då svagt. Så är ju absolut ingen omöjlighet att det blir ett plus i dagarnaSolig
  • sessen
    Tirun skrev 2011-04-24 13:21:47 följande:
    Då håller jag tummarna=) Tror att jag har läst att typ 19-20 dagar efter senaste samlag är bra att testa om man ej har koll på mensen. Själv har jag nog fått plus ungefär 15-17 dagar efter, och då svagt. Så är ju absolut ingen omöjlighet att det blir ett plus i dagarnaSolig
    Okej, ja just nu känns det verkligen som att jag vill ha ett plus, blev så besviken i morse när jag testade och inget tecken på att jag skulle vara gravid....  bara negativt... såg ut som det skulle bli ett sträck men försvann lika snabbt :(
  • sessen
    Lady without tattoo skrev 2011-04-24 11:32:09 följande:
    Hur står det på bruksanvisningen till testet? Där står väl när och hur du skall testa?
    Att man kan göra det från den dagen man beräknat att ha haft mens.. Men då min mens är oregelbunden och kommer olika varje gång så blir det svårt att veta när jag kan testa...
  • enlitenbitkaka

    Jag testade positivt 10 dagar efter positivt ÄL-test/sex och kunde nog fått samma svar tidigare också! Men har man oregelbunden cykel eller ibte vet när man hade ÄL finns det ju chans upptill 16-17 dagar efter iaf


    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • sessen
    enlitenbitkaka skrev 2011-04-24 16:03:34 följande:
    Jag testade positivt 10 dagar efter positivt ÄL-test/sex och kunde nog fått samma svar tidigare också! Men har man oregelbunden cykel eller ibte vet när man hade ÄL finns det ju chans upptill 16-17 dagar efter iaf
    Okej, får testa igen om ett par dagar...  Kanske ska vänta till slutet av nästa vecka innan jag testar igen?
  • Spartacus

    tror dom flesta får ett svar 13 dagar efter äl men inte alla! vänta ett par dagar eller 3 och göra ett nytt försök. lycka till!

  • sessen
    Spartacus skrev 2011-04-25 20:04:09 följande:
    tror dom flesta får ett svar 13 dagar efter äl men inte alla! vänta ett par dagar eller 3 och göra ett nytt försök. lycka till!
    Tack! Det är svårt att låta bli att inte testa ;)
Svar på tråden Hur tidigt efter sex kan man testa?